• Skumboll

Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**

Sugen på fika?
    ...såklart!

Tidigare trådar:
    DEL 3: beta.familjeliv.se/Forum-11-264/m25866019.html
    DEL 2: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m22764213.html
    DEL 1: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m19798099.html

Andra trådar:
    Prat: beta.familjeliv.se/Forum-11-264/m27723594.html
    BF: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m25865878.html
    Dop & namncermoni: www.familjeliv.se/Forum-3-21/m27659742.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 19:41
    Recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29416411.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 10:12
    Bloggtråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29430053.html

• Svar på tråden Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**
  • Vixi

torsdag skulle vi nog kunna pallra oss i väg till täby, vi behöver lite äventyr man åker inte gratis på roslagsbanan va??

• Gnillib

Nej, det är samma taxa som övriga SL-trafiken. Det kan vara lite knepåigt att komma på och av med vagnen så om du kan haffa någon som hjälper till att lyfta så går det lättare!

Vixi skrev 2008-04-05 22:53:51 följande:
    torsdag skulle vi nog kunna pallra oss i väg till täby, vi behöver lite äventyr man åker inte gratis på roslagsbanan va??
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
  • Vixi
    Gnillib skrev 2008-04-06 10:18:48 följande:
    Nej, det är samma taxa som övriga SL-trafiken. Det kan vara lite knepåigt att komma på och av med vagnen så om du kan haffa någon som hjälper till att lyfta så går det lättare!
    hm nu lät det genast som ett för vågat äventyr för mig som bara åkt buss en handfull gånger... ska klura lite ;-D
  • mammelimam
    FL Lisa skrev 2008-04-05 11:39:16 följande:
    jag var på ikea och babyland i barkarby igår och kom hem 900 kr fattigare trots att det enda vi planerat att köpa där var lite haklappar från Ikea och en vattenflaska åt A från babyland. men fika låter härligt ändå. Ska vi satsa på typ onsdag (9/4) kl 13 eller ska vi skjuta upp det en vecka?
    Ja, kanske ska ta ons denna vecka, ska kolla hur man tar sig dit kommunalt. (Nästa vecka är det bara tis som funkar för mig.)

Lisa - har du tänkt promenera dit ut också?
  • FL Lisa

septembermamma
    jag tänkte ta pendeln till jakobsbergsstation och sen antingen gå eller ta bussen från stationen...

alternativt -om det är fint väder och jag har massa extra energi - tänkte jag ta tunnelbanan till akalla och sen gå över järvafältet...det tar ungefär 40 minuter att gå över där.

Jag har inte riktigt beslutat mig för hur jag ska göra...men känner jag mig själv rätt så kommer det bli för stressigt för att hinna med promenad så alltså blir det mest troligt pendeln till jakobesberg och sen promenad därifrån

• mammelimam

Lisa - för oss verkar det smartast att ta buss 178 och gå ca 2km från Järfälla kyrka (alt 2 byten till). Och förresten, visst är det sååå lätt att det blir mer saker än man tänkt sig.. men det är lite svårare om man är begränsad till vagnens varukorg.

• FL Lisa

haha...japp. det är bra när man själv måste bära med sig det man handlat.
    dock bor sambons föräldrar på gångavstånd från ikea så jag kan ju alltid dumpa saker där och ta hem det med bil någon annan gång

ja...buss 178 är nog en bra idé. och att gå två kilometer är ju inte så mycket - förutsatt att man hittar förstås

• Gnillib

Men du, det är inte alls svårt! Vi kan göra sällskap så kan jag hjälpa dig med vagnen! Det var inte meningen att skrämmas, sorry!

Vixi skrev 2008-04-06 20:39:12 följande:
    hm nu lät det genast som ett för vågat äventyr för mig som bara åkt buss en handfull gånger... ska klura lite ;-D
  • Finbus

Septembermamma och FL Lisa: Vad trevligt! Då låter det som vi har en träff på onsdag. Var skall vi ses?

Svar på tråden Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**