• Vixi

Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**

bara förtydligar vilket datum det är:

På onsdag (den 19e) är det Barnvagns-BIO på Söder. De visar PS.I Love You kl 11.00. Några som är sugna??

Vi är:

Vixi ( Vickan & Oliven)

Vi försöker inrikta oss på fika på tisdag oxå, men jag har ett svagt minne av att vi had enåt annat uppbokat. har vi det inte så kommer vi.

Jag vill fika på Dieselverkstaden i Sickla (Voltaires fik) tisdag 18/3 kl 11.30.

Dunis och Noel
    Fiffiluran (Sara) och Elvis
    Ammi: (Ammi o Nellie)
    Chrizzy & Felix

Vixi (Vickan & oliven)

• Vixi

KRYSSNINGSINFO

Mailade Vikingline och kollade lite ang barnvagnar osv egftersom vi verkar vara ett rejält gäng som vill åka. Fick detta svar:

tack för Ditt mail!
    Det kommer att bli trångt om Ni alla önskar sitta tillsammans och äta. I cafét är det Ok att Ni tar med barnvagnarna in, förutsatt att de inte tar upp hela café-ytan. I restaurangerna är det Ok att ta in någon enstaka barnvagn men tyvärr inte 15 stycken vid ett och samma tillfälle. Barnstolar finns i alla restauranger. Om det inte finns tillräckligt många, kan Ni kontakta personalen på plats så kanske de kan ordna det.

Vet int eom vi ska försöka dela upp oss på två tillfällen? Eller så man man ju dela lite på sig på båten i omgångar, kanske svårt att hålla i hop hela gruppen hela dagen, särskilt med tanke på vilken plats vi tar med alla vagnar mm.

• Vixi

KRYSSNING

Härmed föreslås två datum, tror det blir enklare att inte vara så många i stöten. Ni kan väl skriva upp er på det datum ni helst åker men även skriva dit om det andra passar er (inom parantes) om vi ev måste omfördela lite för att få till två resor? (man får såklart åka på båda om man vill )

kryssning onsdagen den 26/3:

kryssning onsdagen den 9/4:

• Vixi

Dunis: jag har fallit bort från fikalistan ser jag... men jag tror ändå inte jag hinner ut, OM jag gör det så hojtar jag till i tid. När kan man annars få sina kläder? Jag åker bort på onsdag em och är borta över påsk..

• Vixi
    men det var inte försent att betala/skicka tillbaka efter påsk annars väl??
  • Vixi

tror inte nån som ska på bio ska och fika.. och den 26e kan inte jag fika hm...

• Vixi

KRYSSNINGS UPPDATE.

första datumet var det visst ingen som kunde... inte vi heller eftersom oliven är förkyld.. den 9 /4 kan tyvärr inte vi men åk ni i gänget som kan då!!! så får vi ta ett uppsamlingsheat senare för de som inte kan.. Har ni några frågor om kryssningen/bokning så hojta till.. hoppas ni får trevligt!!

kryssning onsdagen den 26/3:
    -inställt

kryssning onsdagen den 9/4:
    septembermamma & Frans
    Tiddelipom & Tova (kan bara detta datum)
    FL Lisa och Alvin
    Ammi: Ammi & Nellie kan bara detta datum
    Chrizzy & Felix

• Vixi

vera: jag är inte helt anti Täby C hur tar man sig dit från city?? (utan bil alltså) Det köpcentrumet kan man ju lätt spendera en heldag i utan att bli uttråkad ( mamman iallafall, undra hur det är med bebisen)

• Vixi

hemma äntligen, nu jäklar vill vi fiiiiiika!!

attans med kryssningen, det verkar vara för stort projekt att styra upp.. de som vill får väl åka när de vill

Har ni slopat Täby C? eller var det en annan fikadag? Vad gäller?

• Vixi

Ingen som vill fika i stan i veckan??? jooooooo

• Vixi

fika i Täby Centrum kanske?? de har dessutom barnvagnsbio på onsdag (camera), eller var det för stort projekt att ta sig dit från stan (utan bil)?

• Vixi

torsdag skulle vi nog kunna pallra oss i väg till täby, vi behöver lite äventyr man åker inte gratis på roslagsbanan va??

• Vixi
    Gnillib skrev 2008-04-06 10:18:48 följande:
    Nej, det är samma taxa som övriga SL-trafiken. Det kan vara lite knepåigt att komma på och av med vagnen så om du kan haffa någon som hjälper till att lyfta så går det lättare!
    hm nu lät det genast som ett för vågat äventyr för mig som bara åkt buss en handfull gånger... ska klura lite ;-D
Svar på tråden Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**