• Venus

Kissar i sängen, blöja på snart 4-åring???

Blir så trött på det här...

Jag har en dotter som fyller 4 i juni...
    Jag vet att barn har "bakslag" precis som man kan ha det själv...
    Men nu börjar jag på att bli trött på detta...

Hon är så bestämd, hon ska inte ha blöja på natten, inte dagen heller för den delen...
    Men dagen går bra och natten fram tills hon sover i våran säng...
    Sover hon i sin säng så är det sällan det händer en olycka...
    Sover hon i våran säng så händer det en olycka 9 av 10 gånger...
    Hon kommer in till oss under natten, ibland märker jag inte ens att hon kommer o kryper upp jämter mig förräns jag vaknar på natten/morgonen... Det har jag inget emot...

Men varje vecka tvättar jag mellan 10-14 maskiner tvätt, har tvättstuga, ingen egen tvättmaskin...
    Igår tvättade jag 11 makiner tvätt varav större delen var sängkläder, bäddmadrasser och täcken...
    Då hade hon kissat så mycket i min säng så jag fick tvätta min tjocka bäddmadrass i badkaret och den är inte torr än...
    Nu inatt så kissar hon IGEN, det är 3de natten på raken i MIN säng...
    Jag har ingen tvättid förräns nästa torsdag vilket känns jättetrevligt, så nu ska jag då alltså sova på mina bäddmadrasser som luktar kiss fram tills dess, tur att vi har täcken i överflöd så man kan byta dessa iaf...

Någon som har några råd eller tips på vad man ska/kan göra???

• Svar på tråden Kissar i sängen, blöja på snart 4-åring???
  • Angel74

Det kommer nog när hon är mogen.
    Enda tips jag kan komma på är att inte ge henne så mycket att dricka innan läggdags

• sweetaly

plastad frottè och en handduk over...sa gjorde jag...
    i borjan nar vi slutat med blojan sa var det aldrig ngn olycka..sen sa borjade de och till slut sa var det varje natt! Nu har hon bloja igen...
    men orkade inte med all tvatt...
    hoppas att vi kan ta av den till sommaren da det ar varmare och man inte behover tvatta massa tacken och filtar...

• Makaroner

Emil blir också 4 i juni. Han har plastad frotté i sängen under lakanet för då känns den inte lika mycket. Han har hållit sig ung en vecka totalt sen i februari när han bestämde sig för att vara utan blöja på natten. Men han sover för tungt så vi har blöja igen, men han läcker igenom så plastade frottén är vår räddning. Går att köpa på metervara, du behöver inte ens sy till kanter el nåt eftersom baksidan är i plast.

Har sytt två lappar till bilstolen. Sydde fast en halv handduk ovanpå en bit plastad frotté och satte gummisnodd. Nu gör det inget om en olycka händer i bilen

• Venus

Angel, hon har varit mogen, i början gick det jättebra, detta är det som hänt de senaste 2 månaderna bara, hon har varit utan nattblöja sedan i höstas...
    Dricka ja Tjejen är inte dum... Hon smiter in på toaletten o dricker direkt ur kranen när hon vill
    Men vi har begränsat det så efter middagen vid 18-tiden så får hon inget mer av oss...

Enstaka olyckor säger jag inget om, det är sånt man får räkna med, men detta börjar på att bli jobbigt...

• Mamma Björck

Jag har också en tjej på snart fyra och hon är inte det minsta torr på natten. Har också funderat på hur vi ska lösa det men inte kommit på någon bra lösning. Hon har som tur är inget emot att ha blöja på sig på natten.
    Vissa morgonar så är blöjan nästan torr och hoppet tänds och så blir blöjan tyngre igen och vi är tillbaka på noll.
    Hon dricker välling på kvällen fortfarande och hon kissar innan hon somnar, ibland flera gånger men det hjälper ändå inte.

• Venus

Hihi, i Mira säng har jag drag (sjukhusgrej) under lakanet...
    Då slipper man den plastade frottén... Så där är det bara lakan som behöver tvättas, dragen slänger man när de är "förbrukade" och lägger på ett nytt...
    Men jag kan inte sova på sånt, jag får panik... Plastad frotté och drag låter för mycket för att jag ska klara av det...

Smart grej Makaroner, det där med bilen...
    Det kanske man skulle göra till barnvagnen, så man slipper vara orolig för den när näste ska bli blöjfri...

Wawoom, hoppas det funkar för er i sommar... Aldrig roligt när det inte går som man tänkt sig

• Venus

Mamma Björck, ja Mira är uppe 2-4 gånger under kvällen innan vi går o lägger oss o kissar... Ibland är hon inte uppe någon gång, men ändå behöver ingen olycka hända...

Känns som att så fort hon kommer till min säng så slappnar hon av lite för mycket och att det då händer, medan hon är mer på "sin vakt" när hon sover i sin egen säng...

• sweetaly

venus: tackar!

forra sommaren sa tog vi bortd en da oxo! men nar vi skulle pa semester och sova borta hos div. slaktingar och vanner sa kandes det lite olustigt att riskera olyckor sa da tog vi pa blojan igen...fel av oss...det hande ju inga olyckor, blojan var torr i 2 veckor sen sa borjade hon kissa i den igen..lathet!
    men hon ar ju ganska sa liten..hmm..har precis fyllt 3!

• Ulle73

Hej!

Jag vet precis vad du går igenom. Min tjej är sex år och kissar fortfarande på natten. Jag höll på att bli knäckt ett tag på att tvätta och tvätta. Dessutom som du säger så blir ju madrasserna förstörda.

Jag pratade med BVC och de tyckte ju bara att de gör ingenting förrän barnet blir sex år... Innan dess är det helt normalt. Jag fick iallafall ordnat så att jag fick sängskydd. Det var ju också ett fasligt tvättande, men det skyddade ju madrassen iallafall (så länge hon låg still på skyddet... ) För ett halvår sedan så fick vi ordnat blöjor eller nattbyxa som vi kallar det för. Det är helt underbart. Om hon har råkat kissa så tar hon bara av sig den på morgonen och slänger... Ingen frustration... Jag har ett kusinbarn som är lite äldre och hon hade också nattblöja länge, så vi har pratat om det och då är det inga större bekymmer. Hon längtar självklart till den dagen hon kan sluta med dem, men hon förstår varför hon har dem.

Har du några frågor så får du gärna höra av dig.

Svar på tråden Kissar i sängen, blöja på snart 4-åring???