• UFS

Bebis-kompisar på Hisingen

Såg att det var hög tid för ny tråd så jag sjösätter en här.

Vi är ett gäng glada tjejer på Hisingen (med omnejd) som bubblar och babblar och träffas. Alla är välkomna!

Gamla tråden:
    http://beta.familjeliv.se/Forum-11-271/m25636476.html

• Svar på tråden Bebis-kompisar på Hisingen
  • famgiger

Nu så har vi varit hos läkaren.
    Emelie är nu bättre och kan äta så smått. Så det känns jättebra. Har fortfarande lite öroninflammation eftersom hon har reagerat med allergi mot både kåvepenin och den andra medicinen vi fick. Ska kolla detta den 7/3. Den 7/3 sa vi också kolla vidare på allergiprover som tagits samt kontroll för astma mediciner som även hon kommer att få ta precis som I (storebror). Det är tyvärr konstaterat att hon har samma sjukdom.

• MariaJuj

skönt ni fått ordning på allt..tråkigt hon har astma dock (men måste vara skönt att veta vad det är så man kan handla därefter).....
    Verkligen skönt hon börjar äta mer igen...då kommer hon ju få kraft tillbaka så hon mår bättre.

S började smått äta mer "fast" föda idag oxå...då hon inte gärna ätit så mycket under förkylningen ...

• MariaJuj

efter 5 veckor kom äntligen garnet...så nu måste jag lägga undan lite tid till mina tröjor...ska sticka jordgubbetröjor till mina tjejer...kanske Y är i största laget för en sådan tröja men kan nog inte låta bli göra en till henne oxå så de blir lika som bär

men nästa gång går jag till syaffären o handlar hahaha vilket tålamod man måste ha om man beställer online Sen ska mamma få liljekonvalj dukar (hennes favvo blomma) Hon fyller den 26dec så har ju lite tid på mig...om jg inte ger dem henne tidigare nu i vår då hon har "nytta" av dem...men allt hänger på hur mycket tid/ork jag får

• Smultron ett

E's operation gick bra, och hon mår bra! inga orosmoment.
    Men nu gäller 14 dagar av mjuk mat. barnmatspurre. mjuka mackor och massor av glass... typ
    leka får hon inte heller göra!! stackarn!! (inte hoppa och springa och så)
    och hur ska man stå ut med det?  Jag menar en sysslolös tös.  ojoj.

places can be magic !
  • Smultron ett

Famgiger. Vad skönt hon börjar bli bättre!!

places can be magic !
  • Smultron ett

Åh! Hon är så duktig min lilla tös!!
    Jag får tårar i ögonen!
    Jag älskar henne så mycket!

Inte ett enda negativt knyst från henne idag. trots hon har haft det jobbigt. Nu ligger hon i sängen, och skall sova. Min lilla snutt !

places can be magic !
  • UFS
    Maria: Hoppas verkligen det blir bättre för din mamma snart. Jobbigt när man blir dålig av medicinerna!

Famgiger: Tråkigt med bekräftelsen på E's astma, men som Maria sa - kanske skönt att veta vad det är? Hoppas det går bra med allergitesterna också.

Smultron: Ibland är de så tåliga de små liven. Då blir man verkligen rörd. Men vilket energiknippe hon kommer bli när hon inte får röra sig som vanligt. Ojojoj

Försja (eller hur det nu stavas) är dialektalt från Närke och betyder ungefär 'jag undrar': "försja om det kommer regna idag?"
  • MariaJuj

Tack UFS. Får verkligen hoppas medicinerna gör sitt jobb nu på mamma!
    Hehe borde förstått det var något roligt ord du gillar

S är lite full i f-n Går sätter på parabolen...kollar runt lite o ser hon att man ser henne springer hon för fullt åt andra hållet o är jätte jätte glad...min lille minibus

Svar på tråden Bebis-kompisar på Hisingen