Inlägg från: jeikei |Visa alla inlägg
  • jeikei

Ni som ätit insomningstabletter - fråga!

lite olika på vilken sort man fått kanske...
    men jag har ätit insomningstabletter och fick tillbaka sömnrytmen och blev aldrig beroende iaf...
    (kommer tyvärr inte ihåg vad dem hette, men de kanske kommer... återkommer isf)

• jeikei

Jag åt dem i ca 2 veckors intervaller nått år... dvs hade jag inte somnat inom 20 minuter (som min läkare ansåg normalt) så började jag med dem igen för att inte tappa rytmen...
    *snurrigt de låter*
    men jag åt alltså ca 2 veckor, var utan i typ 3 månader, sen om sömnrytmen började gå ur balans och jag legat mer än 20 minuter i sängen (oftast berodde de på någon spec händelse i livet, mitt liv var rätt kaotiskt ett tag) så tog jag upp ätandet igen och balansen återställdes.. åt denna gång oxå ca 2 veckor (minimum 10 dagar sa min läkare)...
    Höll väl på sammanlagt ett år ungefär (4 intervaller kanske) å nu e de hur bra som helst... detta var ca 6-7 år sen..

• jeikei
    cissy skrev 2008-01-07 16:45:14 följande:
    Hmmm... min läkarkompis säger att man inte somnar utan tabletter om man ätit dem två veckor i sträck, men kanske har hon fel. Fler erfarenheter?

Vadå menar du... skulle jag inte lyckats somna in på egenhand om jag ätit dem i 2 veckor i sträck eller vadå? De var iaf inget problem för mig... de handlade ju i mitt fall om att kunna slappna av och få tillbaka en vettig dygnsrytm... å så måste de nog vara väldigt individuellt... + att de beror nog på vilken medicin man fått.. de finns ju några att välja på...

Svar på tråden Ni som ätit insomningstabletter - fråga!