Inlägg från: fantasy |Visa alla inlägg
  • fantasy

Felhantering vid kremering, hjälp snälla! (obs, långt..)

tråkigt att det blev så fel, men jag kan ändå känna att det viktigaste var väl ändå att avlivningen gick korrekt till och på det sätt du ville jag tycker att hanteringen av kropparna efteråt är mindre viktigt i sammanhanget, men förstår ju dock ändå om det gör ont i dig att inte få hem något att begrava.
    huvudsaken att du fått dina pengar tillbaka och att dom har fått en näsbränna så det inte händer igen, men att driva det vidare, det vet inte jag om jag skulle råda dig till känns lite för mycket.. därimot skulle jag nog krävt hela beloppet tillbaka och inte bara mellanskillnaden.

det du skrev om din mors veterinärincident tycker inte jag ändå går att jämföra därför att då behandlades ett levande djur illa, men en katt som kremerats fel kan ju ändå inte ta skada, förstår du hur jag menar? det är ju dock du som djurägare som kan ta illa vid dig, fast djuret i sig lider ju inte.

det är synd att sådana fel kan bli, men samtidigt får vi inte glömma att vi är bara människor, du får trösta dig med att kattorna fick somna in på ett värdigt sätt och att dom inte kan lida nå mer.
    åsså tror jag nog att veterinärerna där dom avlivades säkert kollar både en och två ggr till för att liknande fel inte skall kunna uppstå igen..

det gör ju liksom inte saken bättre om man ska"gå vidare" med saken,för kattorna är ju redan kremerade..

Svar på tråden Felhantering vid kremering, hjälp snälla! (obs, långt..)