• Anonym (Män = Svin)

Kollegan som aldrig skulle vara sin sambo otrogen.

Jag har en kollega som alltid pratar om sin tjej, vad vi än pratar om ska han väva in sin tjej i det. SÅ TRÅKIGT!
    Han har hela tiden varit flirtig till sättet mot mig men så snart jag ler mot honom eller kramar honom får jag höra att han är upptagen och aldrig skulle kunna vara otrogen.

SÅ jag lade i en högre växel!
    Jag började sexchatta och komma med inviter, nu en månad sedare har vi hånglat på lagret idag och vi ska träffas för sex på onsdag.
    OJ så trågen sin tjej han är! Oj oj oj!

Är alla män svin?

Jag är anonym eftersom hans tjej är medlem på FL och jag vill inte att hon ska få veta det så här.

• Svar på tråden Kollegan som aldrig skulle vara sin sambo otrogen.
  • k girl

Missan: Tidigare i tråden har jag gett statistik på hur många som i en undersökning ("Sex i Sverige") har uppgett att de någon gång varit otrogna. Det var inte så jättestor skillnad mellan män och kvinnor och killarna som varit otrogna var i minoritet.

Skriver man som TS har gjort - "alla killar går att få otrogna", "jag lade in en högre växel", "sådär säger alla tjejer utan att veta vad deras killar gör" - får man räkna med mothugg. Det är ju inte så att hon går under av all sin empati och moraliska överväganden, hon har tvärtom uttryckt sig kallsinnigt, då kanske det inte är så konstigt att hon blir kritiserad som hon har blivit.

• Anonym (URK!)

Ojojoj...tänk att vara tjej o sjunka så lågt. Nästan så att man skäms att man har det könet själv.
    Vilken ursäkt av dig TS att det är du som är singel o han som gör fel som har sambo. Du borde ha någon respekt själv o borde även veta att man inte beter sig så svinigt åt. Har du inte mer självrespekt än så?
    Skrattar för fullt faktist...för det är DIG det är synd om.

• Anonym (URK!)
    Tusse73 skrev 2008-01-17 14:21:27 följande:
    Spelar ju liksom ingen roll vad ngn skriver här. Ts skyddar sig bara med att det är ju inte hennes ansvar osv.Det Ts o killen gör är ju inte olagligt. Dock bryter hon mot moraliska o sociala lagar som vi människor själva satt upp. Få vill eller önskar någon annan det som Ts o den här killen utsätter hans sambo för. Detta för att de flesta har förmågan att känna empati. Alla har inte det o jag tror inte att man kan lära alla det heller. Vad et beror på kan man förmodligen slå upp i vilken vanlig psykoligi bok som helst.Självklart är det beklagligt o på mågna sätt irriterande. Dock tror jag att vi som retar oss inte är de som lider mest.Jag tror att man tjänar på att leva ett liv där man faktiskt tänker på andra och bryr sig om dom, även om det inte alltid är den vägen som leder till mest njutning o lycka för en själv!Alla män är INTE svin! Alla kvinnor är INTE heller svin! Alla människor är inte otrogna även om ngn lägger i en högre växel. Dock är människor ofta intresserade av smicker o uppvaktning,får man det under en tid kan det hända att en del nappar. Man är nog inget svin för det utan ganska mänsklig. Men om man som uppvaktare inte är intresserad av personen utan bara av att se hur långt denna är beredd på att gå, dessutom bara intresserad av sex o struntar i hur personen är (dvs kan ligga med vilken singel som helst mer eller mindre), då undrar jag: -Vad kallar man den personen?
    Hon har ett ansvar mot sig själv men det har hon nog glömt bort. Borde ligga i hennes eget intresser att inte bli kallad eller sedd som slampa!

Vissa nöjer sig inte med mer än så...ett andra handsval!
  • Anonym (kör på.)

Det är emot reglerna att kalla en person för en massa trams. Vad är det för jäkla påhopp!
    Lägg genast av med det . Ni har helt kommit ifrån ämnet och är bara dömande nu.
    Kan ni inte sköta det så lämna då tråden istället.

• namnlös1

Ja, alltså.... du tror inte att denna redan från början flirtigt agerande karl spelade svårflirtad för att få dig just dit han ville ;)Och då kan man undra vem som gick i vems fälla......

• Anonym (snälla nån)

Redan i små skolan vet man vad som är rätt och fel, när man sen blir vuxen vet man också hur man är en god medmänniska och hur man respekterar sig själv och andra.
    Det man kan se utifrån TS och det som håller med hennes inlägg är följande.
    Dom har stannat i småskole ålden vet knappt avd som är mitt och ditt. Sen det som är väldigt sorligt är att dom ej vet hur man är en god medmänniska och än värre är att dom ej har respekt för andra människor.
    Men det som gör att jag inte kan bli arg på TS är att denna kvinna ej har nån självrespekt, hon älskar nog ej heller sig själv eller ser sitt eget värde. De är en vilsen själ som behöver hjälp att hitta sig själv.
    Man ser ju det på hennes beteende för en människa som älskar och respekterar sig själv söker sig till bra människor, och det gör ju inte TS. Hon är nog bara en sorlig själ som man inte annat än kan tycka synd om man kan reta sig på hennes inlägg men läser man mellan raderna är detta en kvinna som ser sig själv som värdelös.

• Anonym (kör på.)
    Anonym (snälla nån) skrev 2008-01-17 19:11:31 följande:
    Redan i små skolan vet man vad som är rätt och fel, när man sen blir vuxen vet man också hur man är en god medmänniska och hur man respekterar sig själv och andra.Det man kan se utifrån TS och det som håller med hennes inlägg är följande.Dom har stannat i småskole ålden vet knappt avd som är mitt och ditt. Sen det som är väldigt sorligt är att dom ej vet hur man är en god medmänniska och än värre är att dom ej har respekt för andra människor.Men det som gör att jag inte kan bli arg på TS är att denna kvinna ej har nån självrespekt, hon älskar nog ej heller sig själv eller ser sitt eget värde. De är en vilsen själ som behöver hjälp att hitta sig själv.Man ser ju det på hennes beteende för en människa som älskar och respekterar sig själv söker sig till bra människor, och det gör ju inte TS. Hon är nog bara en sorlig själ som man inte annat än kan tycka synd om man kan reta sig på hennes inlägg men läser man mellan raderna är detta en kvinna som ser sig själv som värdelös.
    Med tanke på vad du skriver så lär hon verkligen känna sig värdelös , du bokstavligen nervärderar ts . lägg av med det. Och det är inget fel på hennes självkänsla.
    Fattr ni inte att hon ENBART HAR SKÖN SEX .
  • Anonym (snälla nån)

Jag nervärderar henne ej jaag skriver precis som jag tror att det är, för av det TS själv skriver så la hon in andra växel innan dom änns hade sex så det vet väl inte hon om det är skön sex eller?
    Å hade det bara varit sex kunde hon ju gå ut på krogen för här har hon ju fått jobba, och då man lägger ner tid på att få en dårlig människa en otrogen kille så tror inte jag att man har så mycket självrespekt eller att man tycker om sig själv så mycket för då skulle man inte slösa energi på en dårlig människa.
    Å som sagt sex kan man få på krogen utan att lägga in högre växel

• Anonym (kör på.)

Det står ju i ts varför hon gjorde detta och dels var det han som börja. Du nervärderar visst ts. Nu blev det denna upptagna man , inte mer med det.Och jag beydra att det inte är som du "tror" .

• Anonym (snälla nån)

Men snälla nån att det var så känsligt för dig ja om det inte är så för ts så måste det ligga väldigt nära dig, sen om det inte är så okey men vi skulle disskutera här i denna tråd och det är ju det här jag tror ligger bakom hennes och ja ditt beteende.

Svar på tråden Kollegan som aldrig skulle vara sin sambo otrogen.