Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara

Smaksatt kaffe

Man kan ju smaksätta kaffet lite som man vill, har du gjort det? vilken tycker du är godast? eller vilken tror du är godast? eller du kanske inte dricker kaffe och struntar i vilket

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smaksatt kaffe
  • michiara
    Crazy Baby skrev 2008-01-08 06:46:53 följande:
    Hemma brular jag piffa upp bryggkaffet med lite kardemumma, men om jag är och fikar tycker jag att en latte är godast som den är. Men om jag måste smaksätta en latte så är ju faktiskt Irishcreme riktigt gott!
    lägger du kardemumman i kaffepulvret då innan det bryggs? hur mycket tar du ungefär?
    Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • michiara
    S 71 skrev 2008-01-08 07:22:41 följande:
    Jag har kaffe här hemma som är redan smaksatt med kardemumma, har ej testat än,  men ska
    åhh hoppas det är gott jag är ju helt frälst i kanel jag
  • michiara
    S 71 skrev 2008-01-08 07:40:15 följande:
    Tänkte testa idag, innan jobbet, ger en rapport sen
    jaa gör det vart har du köpt det?
  • michiara
    listoplisto skrev 2008-01-08 08:32:42 följande:
    Min favorit just nu (kryddar själv) är kanel, kardemumma och lite vaniljsocker. Då smakar kaffet som kanelbullar
    nej vad häftigt antar att du lägger det i pulvret innan bryggning?
  • michiara

jag tycker det är svårt dock med kryddningen när jag lägger i pulvret, antingen blir det för lite så det inte smakar alls eller så blir det för mycket så det blir äckligt.

• michiara
    S 71 skrev 2008-01-08 09:22:19 följande:
    Jag är kär Kaffet med kardemumma var sagolikt gott
    åhh vad kul med ny favorit
  • michiara
    Mums skrev 2008-01-09 10:54:20 följande:
    Jag köpte ett julkaffe med pomerans och kanel i. Supergott som latte med lite socker i!Annars vispar jag mikrad mjölk och strör på lite kanel och lite kardemumma, och så häller jag i mocka/espresso, vi har en sån dubbelkanna som man ställer på plattan.
    åh det lät gott
Svar på tråden Smaksatt kaffe