Slempropp lossnat lite, hur långt gick ni efter det?
Hej alla :)
Tänkte fråga efter hur länge ni föde när lite av eran slempropp hade lossnat, alltså inte hela, eller spelar det någon roll?
Tack på förhand :)
Hej alla :)
Tänkte fråga efter hur länge ni föde när lite av eran slempropp hade lossnat, alltså inte hela, eller spelar det någon roll?
Tack på förhand :)
Min lossnade lite 28/12 och det har inte hänt nåt än!!!
när min började lossna så tog det 2 dygn innan han var född. Så snart kanske det är dags för dig !!
Carro Å, kom bara lite av "proppen" för dig och började värkarna nästan med detsamma? Jag är också väntlös, bf+6 och lite av "proppen släppte igår, Mensvärk till och från, mest på natten men det blir aldrig något mer:(
Nu ska jag ta en låång promenad och se om det sätter fart på det hela.
MIn lossnade i natt vid 2 o resten nu vid 8 tiden i morse, har duschat o gjort mej färdig, har otroliga mensvärkar hela tiden med så jag hoppas att det går snabbt.......
Då min slemmis släppte kl 02:00 en natt,så fick jag krystvärkar o var redo att föda ca 30 minuter senare??!!
Fortfarande hemma på hallgolvet o en timmes bilväg från förlossningen!! Hehe-då var det KNIPA som gällde
,då jag ju INTE ville föda hemma........
Med första barnet så kom HELA slemisen ut på tisdag morgon, hade har värkar sen kl 3 på natten, sen kom Dottern runt 16 på onsdagen.
Med sonen såg jag aldrig slemisen.
Denna gång har den släppt lite i taget sen 5dagar tillbaks, dock väldigt lite i taget.. Är i v36+2 så de är lite tidigt än..
Spännande att höra, kom det mycket för er? Är den stor slemmproppen?
För mig kom det på pappret när jag torkade mig, inte så jätte mycket men kanske som en 5-krona:)
Så jag var förrst lite osäker om det var "proppen".
2 h cirka ![]()
Min, eller i alla fall delar av den, släppte i onsdags och torsdags och sen har inget mera hänt
Så att den släpper behöver inte alls betyda att det det strax sätter igång, tyvärr. Jag blev jäteglad för att det i alla fall hände nåt, men sen ännu mera deppig för att det inte händer nåt mera. Jag börjar nästan tro att min bebis ALDRIG kommer att komma ut.
Okej :) tack så mycket alla.. min släppte lite inatt och jag har Bf idag.. men den värkar itne vilja komma idag :P
Någon mer?