• ungmammaopappa

Slempropp lossnat lite, hur långt gick ni efter det?

Hej alla :)

Tänkte fråga efter hur länge ni föde när lite av eran slempropp hade lossnat, alltså inte hela, eller spelar det någon roll?

Tack på förhand :)

Bf idag, kom ut min älskade bebis :)
  • Svar på tråden Slempropp lossnat lite, hur långt gick ni efter det?
  • Symamman

Slemproppen föll i toan på dagen-kvällen. För mig satte förlossningen igång på natten o dagen därpå var han född.

• Emerald88

Min slempropp började släppa delvis i vecka 28 eller 29 har jag för mig och lillan kom ut först i vecka 41.

• Emerald88

Kan tillägga att hela slemproppen släppte i vecka 38. Fick vänta i 3 lååånga veckor på att förlossningen skulle starta. Inte kul! Hoppas du slipper göra det och att du har din bebis hos dig snart.

• Kokomick

Det tog 5v innan förlossningen satte igång efter att slemproppen gått...

• Kokomick

Ska tillägga att detta va med sista barnet, med dom två anndra så gick den samtidigt som värkarna började:)

• Malina08

För mig har den släppt i omgångar nu i 5 dagar och inget har hänt. Var så optimistisk i måndags men det hade jag inget för. :(

• pyretina

Den började släppa i omgångar i v.30 och fortsatte så tills de var dags.. Sonen kom BF+8, och några dagar före de så släppte den väldigt mkt.. Gjorde de iof även när jag var in på förlossningen och det var dags.. Räcka ut tungan

Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • kakan 23

mitt vatten började sippra efter att slemproppen gick så de blev i gångsättning i v 37. 3 dagar efter att slemproppen gick.

• MmmJennie

Min slempropp gick i v33 o då befann jag mig på förlossningen eftersom bebis ville ut.. fick ligga inne 3 dagar, fick Bricanyl-dropp i 25 timmar + att bebis fick 2 doser kortison för lungornas skull. Läkarna sa att bebis kan komma vilken dag som helst.. men fortfarande har inget spec hänt... förutom SD o mensvärk.. bara att gå hemma o vänta nu...

Lycka till! o hoppas förlossning sätter igång idag för dig =)

• Saandraa

v.35 kom det en vit-gulaktig slemmo grej ut sen gick jag till v.39+6, sen föddes lillan

ღ Isadora ღ
Svar på tråden Slempropp lossnat lite, hur långt gick ni efter det?