Slempropp lossnat lite, hur långt gick ni efter det?
Hej alla :)
Tänkte fråga efter hur länge ni föde när lite av eran slempropp hade lossnat, alltså inte hela, eller spelar det någon roll?
Tack på förhand :)
Hej alla :)
Tänkte fråga efter hur länge ni föde när lite av eran slempropp hade lossnat, alltså inte hela, eller spelar det någon roll?
Tack på förhand :)
Delar av min släppte när jag var i v.32, men släpper den så pass tidigt så är det vanligt att den återbildar sig
Kanske dags för dig snart eftersom du ändå har BF idag!
Lycka till.
Jag gick 19 dagar efter det att slemproppen släppte innan värkarna startade. Det kom med jämna mellanrum ännu mera slempropp och teckenblödningar under dessa dagarna vilket var helt normalt enligt läkarna och förlossningen.
Min slempropp med första barnet släppte ett par timmar innan hon föddes.. med sonen märkte jag aldrig av nån slempropp.... Nu tittar jag varje gång efter toabesök, men den sitter nog där den sitter....
Okej tack igen :) inga känningar alls.. det dröjer nogg
Lite av proppen bara ja
ungefär vi 5 på eftermiddagen, sen kom första värken klockan 18. Sen hade jag kanske en värk i halvtimmen framtill klockan 2 på natten då kom dom med 10 minuters mellanrum och höll på så ända tills 16-17 på dagen.
börjat släppa runt v 30 med dom 2 första.. dom kom i v 36+4 och v 37+1, nu har det kommit pyttelite slemklumpar några ggr från v 29 ca.. är i v 32 nu
med tredje barnet lossnade den precis innan vi åkte till bb, 40 minuter senare var han född! Men med de andra barnen så har den lossnat ungefär 1 dygn innan
Min slempropp släppte 3 veckor innan sonen ville ut, gick över 11 dagar. Allt kom på en gång, en stor dallrande geléklump.
Nu har jag bf igen om 30 dgr och väntar otåligt på att den ska släppa snart, hade varit skönt att slippa gå över igen..
Lycka till!
Min började släppa i förrgår och det har kommit lite varje dag. Så jag är inne på min tredje dag. BF+5 idag men ännu inget tecken på att det är på gång. Suck! Verkar som att jag får vänta.