Inlägg från: musli |Visa alla inlägg
  • musli

Rusta tapeter?

ElinC skrev 2008-01-24 19:43:57 följande:
    Vill varna för rustas tapeter. Jag köpte lattefärgade tapeter där för ett par år sedan. När jag väl satte upp dem på väggen visade det sig att färgerna inte stämde på alla rullarna. Fast det var samma nr på dem. Så mitt på väggen blev det en nyansskiftning. Halva rummet blev alltså i en aningens ljusare än andra halvan. Det såg inte klokt ut. Detta syntes inte på rullarna i förväg. Så jag köper ALDRIG MER! tapeter på rusta.
    Det kan man få ersättning för om man är smart, självklart i min värld kan det hända vilken tapet som helst! Jag hade åkt tillbaks och fått en ny rulle och fått samma färg på hela rummet istället!

Har själv tapetserat med Rusta-tapet och INGA problem alls! Skit-snygg tapet är det också!
  • musli
    Tindy skrev 2008-04-09 13:26:01 följande:
    Jag skulle precis sätta upp lite tapeter i vårt barnrum och upptäcker gröna ränder på alla rullar!! Hade skärt fem våder redan när jag fick syn på ränderna, tråkigt när det blir så.Så jag rekomenderar INTE Rustas tapeter. (Hade köpt sex rullar och alla var det ränder på)
    Så du åkte antagligen tillbaks och fick nya rullar som såg ut som de skall antar jag?

Om det varit en tapet från Sandberg och samma sak hade hänt dig en gång så hade du inte rekommenderat Sandbergs tapeter? Eller gäller det bara Rusta?

Våran tapet är såååå fin, jag tittar på den varje dag när jag går upp och när jag går och lägger mig! Längtar tills golv är inköpt och lagt och elen är inkopplad så vi kan använda vårat nya vardagsrum (dock som sovrum i ett halvår - ett år eftersom andra halvan av övervåningen ska förvandlas till två stora sovrum)...
Svar på tråden Rusta tapeter?