• Lady X

Tejpa öronen, en myt eller?

Går det att tejpa öronen på bebisar för att undvika utstående öron eller är detta en myt? Går det att påverka?! Hört en del från äldre generationer som gjorde så med sina barn. Funkar det verkligen?

• Svar på tråden Tejpa öronen, en myt eller?
  • MrsQ

Vi gjorde så på vår hundvalp o det hjälpte
    Jag har ingen aning om det hjälper på barn men det kan jag väl tänka mig att de gjorde förr!

• Sara Li

Det kan jag aldrig tänka mig. Det låter ju helt absurt att göra så!!!

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • tiiinann

varför utsätta barnet för att ha tejp i fejjan hela dagarna, vad jag vet så är det ärftligt med utstående öron och då kan man nog inte göra något åt det utan i så fall en operation i senare år..

• Åsa med 3

Ja, så länge tejpen sitter på funkar det...Nej, skämt åsido...Jag vet inte om det funkar, men det låter som en skröna. Tror bara det är operation som funkar mot utstående öron...

Sen måste jag få säga att jag tycker det är urgulligt med utstående öron!

BF 080408
  • Bebis Anna

en bekant gjorde det med sin dotter hon rekommenderade oss o göra de på dottern, men vi ville inte det.

• spiritsinlove

De har gjort det på folk i min släkt (längesedan) och det funkade.

- alla stavfel är medvetna -
  • Kakan83

Faktiskt så har en öronläkare rekommenderat att vi tejpar sonens ena öra. Det låg klämt när han föddes och viker sig jättelätt. Det står ut mkt mer än det andra. Vi använder hudvänlig tejp som vi fick av läkaren. Man har ju inte "tejp i hela fejan" utan en liten bit vid örat.

Oliver ab imo pectore
  • Åsa med 3
    Kakan83 skrev 2008-01-09 17:49:25 följande:
    Faktiskt så har en öronläkare rekommenderat att vi tejpar sonens ena öra. Det låg klämt när han föddes och viker sig jättelätt. Det står ut mkt mer än det andra. Vi använder hudvänlig tejp som vi fick av läkaren. Man har ju inte "tejp i hela fejan" utan en liten bit vid örat.
    Där ser man...Det trodde jag inte...Man lär så länge man lever! *förvånad*
    BF 080408
  • Liiiinis

Hellre lite tejp bakom örat än en operation...

• Kakan83
    Liiiinis skrev 2008-01-09 17:50:55 följande:
    Hellre lite tejp bakom örat än en operation...
    Så resonerade vi också.
    Åsa med 2 skrev 2008-01-09 17:50:28 följande:
    Där ser man...Det trodde jag inte...Man lär så länge man lever! *förvånad*
    Ja, vi blev faktikst aningen förvånade när han sa det. Men det har funkat bra!
    Oliver ab imo pectore
Svar på tråden Tejpa öronen, en myt eller?