Tejpa öronen, en myt eller?
Går det att tejpa öronen på bebisar för att undvika utstående öron eller är detta en myt? Går det att påverka?! Hört en del från äldre generationer som gjorde så med sina barn. Funkar det verkligen?
Går det att tejpa öronen på bebisar för att undvika utstående öron eller är detta en myt? Går det att påverka?! Hört en del från äldre generationer som gjorde så med sina barn. Funkar det verkligen?
Vi gjorde så på vår hundvalp o det hjälpte
Jag har ingen aning om det hjälper på barn men det kan jag väl tänka mig att de gjorde förr!
Det kan jag aldrig tänka mig. Det låter ju helt absurt att göra så!!!
varför utsätta barnet för att ha tejp i fejjan hela dagarna, vad jag vet så är det ärftligt med utstående öron och då kan man nog inte göra något åt det utan i så fall en operation i senare år..
Ja, så länge tejpen sitter på funkar det...Nej, skämt åsido...Jag vet inte om det funkar, men det låter som en skröna. Tror bara det är operation som funkar mot utstående öron...
Sen måste jag få säga att jag tycker det är urgulligt med utstående öron!
en bekant gjorde det med sin dotter hon rekommenderade oss o göra de på dottern, men vi ville inte det.
De har gjort det på folk i min släkt (längesedan) och det funkade.
Faktiskt så har en öronläkare rekommenderat att vi tejpar sonens ena öra. Det låg klämt när han föddes och viker sig jättelätt. Det står ut mkt mer än det andra. Vi använder hudvänlig tejp som vi fick av läkaren. Man har ju inte "tejp i hela fejan" utan en liten bit vid örat.
Hellre lite tejp bakom örat än en operation...