• Lady X

Tejpa öronen, en myt eller?

Går det att tejpa öronen på bebisar för att undvika utstående öron eller är detta en myt? Går det att påverka?! Hört en del från äldre generationer som gjorde så med sina barn. Funkar det verkligen?

• Svar på tråden Tejpa öronen, en myt eller?
  • Lady X

Kakan83: Är det för sent att börja tejpa vid tre månader? Hur ofta måste vara tejpade, dygnet runt? Hur länge?

• Lady X

elinville: Visst kan det vara så, att det växer bort. Mina öron står fortfarande ut och jag mådde jättedåligt över detta hela skoltiden. Inte för att jag blev mobbad utan för att jag kände mig annorlunda med öronen och aldrig ville visa dem. Kunde aldrig ha uppsatt hår osv. Öron är ett känsligt ämne för mig . Min dotter är helt vansinnigt söt som hon är! Men det som jag reagerar på är att det bara är ett öra som står ut, det andra är helt "normalt". Det örat som står ut viks hela tiden då hon ligger på den sidan och jag är rädd att deta förvärrar det hela. Om jag kan tejpa hennes öron nu för att skydda örat och kanske göra det mer likt det andra örat så är det inte för min skull, för att hon ska bli finare i mina ögon, hon är ju det vackraste jag sett! Men jag vill inte att hon ska må dåligt över örat sen. Lite tejp är ju bättre än en ev. operation. Om det nu fungerar med tejpen vill säga....jag är tveksam till att det verkligen fungerar.

Svar på tråden Tejpa öronen, en myt eller?