• Pion75

Vilken mödravård

Jag har varit på inskrivning på Mama Mia Karlavägen, men jag är inte särskilt nöjd tyvärr.
    Det beror inte på själva stället utan på bm som visserligen var glad och trevlig, men det kändes inte som att hon tog oss på allvar.

När jag pratade om att jag tycker att det känns lite oroligt att inte veta något om bebisen förrän i v.18 och berättade att jag har en kompis som har haft så att det inte var något foster utan bara moderkakan och det andra som växte (vet inte vad det heter), och sa att det ju vore väldigt jobbigt att få veta det så sent, svarade hon glatt med ett leende: Jaa, det vore väl snopet!!

Dessutom pratade hon (och skröt) om sina egna barn och barnbarn nästan halva tiden vi var där (jag överdriver inte!)!

Det här är vår första graviditet, så jag känner mig kanske extra utsatt eftersom man aldrig har gjort det här förut.
    Man kanske bara ska byta helt enkelt....

• Pion75

Ja, vi borde nog byta!
    Det känns bara lite jobbigt och framför allt pinsamt! Löjligt kanske, men ändå, man är ju liksom inte van vid att "bete sig" så, att säga att man inte är nöjd med någon, man vill ju inte göra någon ledsen... men de är nog vana vid att folk byter!

Svar på tråden Vilken mödravård