• Esa

Tempexperter hjälp!! Min temp efter ÄL är högre än det brukar vara!

Hej!

Min temp brukar ligga på 36,4. Vid ÄL höjs den till 36,6 och efter ytterligare två dagar till 36,8. Denna månaden ökade den som vanligt till 36,6 men efter två dagar så ökade den bara till 36,7 och i dag 7 dagar efter ÄL höjdes den till 37,0! Brukar aldrig ha så hög temp! Tar tempen samma tid varje morgon. Kan denna höga temp tyda på graviditet? Många svar tack!

• Svar på tråden Tempexperter hjälp!! Min temp efter ÄL är högre än det brukar vara!
  • skånejag

Hejsan,

Kan vara graviditet, men säkert vet du inte förrän tempen håller sig hög BIM och efter BIM. Min brukar höja sig i två steg varje cykel så det är inget kostigt. Ligger på ca 36,2-36,4 normalt och mellan 36,6 och 37,1 efter ÄL.

• Esa

Jo jag vet att man ligger på en högre temp efter ÄL och det brukar jag göra men max 36,8 och nu var det 37,0. Kan man alltså inte se på tempen om man är gravid om den är annorlunda? Någon annan som vet något om detta?

• EttElaktTroll

På fertilityfriend säger dom att det KAN vara ett tecken på graviditet, men behöver inte vara. Och det vet man inte innan man gravtestar sig om det berodde på det. Kan ju vara ngt annat oxå..Jobbigt att inte veta...

• mitchi

dom flesta får högre temp innan mensen ska komma och under mensen. vet ej hur det är om man är gravid.

• EttElaktTroll

tvärtom, dom flest får lägre temperatur när mensen kommer, det är när äl har vart som tempen stiger

mitchi skrev 2008-01-09 22:26:44 följande:
    dom flesta får högre temp innan mensen ska komma och under mensen. vet ej hur det är om man är gravid.
  • skånejag

Ja, tempen stiger efter ÄL. Och för mig iaf är det inte konstigt om det en gång inte blir högre än 36,8 och nästa cykel upp till 37,1. 2-4 dagar innan mens börjar tempen gå ned igen.

• Salt Groda

Jag har förstått det som att första höjningen betyder äl, och om det sen höjs igen betyder det graviditet...

Så jag gissar på ett plus för din del Hoppas på det för din skull.

• Esa

Tempen var 37,0 även imorse. Den var 37,1 nu ikväll. Hm...brukar som sagt inte ha så hög temp efter ÄL och den har ju höjts i två etapper. Har även haft lite stickningar i nedre delen av magen i dag också. Vad tror ni? Någon som känner igen sig?

• Rosen3
    Esa skrev 2008-01-10 20:56:49 följande:

Tempen var 37,0 även imorse. Den var 37,1 nu ikväll. Hm...brukar som sagt inte ha så hög temp efter ÄL och den har ju höjts i två etapper. Har även haft lite stickningar i nedre delen av magen i dag också. Vad tror ni? Någon som känner igen sig?

Hur gick det för dig Esa? Blev du gravid? :)
Svar på tråden Tempexperter hjälp!! Min temp efter ÄL är högre än det brukar vara!