• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634749.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-13 14:12:40:
    BIM_listan fanns redan en nr två, kolla den istället!

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5
  • Magis2

Ahh..TV3, den enda kanal jag inte har. Och glöm mitt resonemang..det har ju som sagt att göra med smärtan över barnlösheten tror jag....
    Och tack för ditt inlägg nr 1682 - du anar inte hur mycket du lugnat mig de senaste månaderna I går var krabaten superlivlig, idag verkar den mest sova, har knappt känt den...men....det är normalt eller...(du ser, I can't leave it alone, jag måste hispa!)
    *kram*

• Sandraw76

Hejsan allihop!

Vad ni har skrivit idag i tråden. Jag kommer nog inte behöva ta mer prover nu med tanke på imuniteten iaf. Jag fick lyssna på hjärtljuden idag o de var jämna o fina sa bm. 136 slag i minuten. Magen hade växt bra med sa hon så det är nog ingen fara. FIck byta min kompress efter blodprovet dock när jag kom hem. Idag sprutade blodet tydligen o ville inte stilla sig så det fick bli nya plåster när jag kom hem. Jag har en så bra mvc i min stad måste jag säga. Extra vul får man samt ul när man behöver för psyket samt idag när jag frågade om jag kunde få lyssna på hjärtljuden så sa min bm bara att var det inte mer du ville ha hjälp med. Så det är så självklart att jag får göra det när jag ber om det. Önskar att alla hade så bra mvc. Jag skulle eg gå på spec.mvc men har inte sett ngn anledning till detta då jag blev ifrågasatt på spec.mvc i närmaste stad. Skrikandes

Men snart kommer gubben hem o vi ska åka o hämta nya bilen... Jippie. Har även hunnit med att deklarera för oss båda så det är oxå klart. Tänkte jag skulle ta o uppdatera Dr M ang min status nu. Han ville bli informerad hur det går.

LillaD: Om du har kontaktuppgifter tex adress o avd namn till DrM dit man kan skicka en blomma för hans tålamod så vore jag tacksam.

Ska ta o vila lite nu. Har haft sådana känningar av foglossningen idag så helst skulle jag vilja ligga i ett varmt bad men vi har inget badkar.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • Sandraw76

Magis2: Jag har haft två mkt lugna dagar så det var därför jag ville lyssna på hjärtljuden idag när jag var där. Så jag förstår precis hur du har det. Glömde dock att fråga hur ofta man ska känna de små liven framöver. Men jag håller tummarna för dig att allt går bra för dig o för att du ska kunna gå tillbaka till den läkaren som inte trodde att du skulle kunna behålla graviditeten.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • Cia o krabaten

Jag kollade på nätet!
    Smidigt
    Och vassego! Dessutom måste ju bebbar sova ibland också!
    när E föddes var hon bara vaken några få timmar varje dag. En halvtimme-timme åt gången, och då var hon ju fullgången (V39 iaf )
    Mitt Pyre har bubblat som tusan idag istället. Man måste ha nojiga dagar för att det ska bli bättre dagar sen

• Bebis igen
    Fineessan: Skönt att det inte är nån påverkan på tappen. Alltid härligt med de rapporterna från dig Ja, angående Lucina förstår jag oxå deras belastning, frågan är bara hur många fler de hjälper och på vilket sätt de hjälper när de gör så mycket samtidigt. Det jag menade var att det nog skulle vara både mer strukturerat och att de skulle hjälpa fler om de hade ex.vis tel.tid mellan 08-10 och besök därefter.... Kändes inte bra o sitta i samma rum o höra de hon pratade med den patienten om.... dessutom blev hon hela tiden avbruten av en ilksen telefonsignal...och DrB kom in o sa, lägg av luren en stund! Tror de skulle underlätta både dom o patienterna om de blev lite mer struktur....

Skitsamma.....blev bara lite irriterad i morse. Nu har jag dock pratat med Ingalill

Ja, vad tar man sig till när dom försvinner, är så glad att jag hann dit innan ev planer att stänga eller att inte ta emot fler patienter!

Magis: Förstår ditt resonemang...... MEn...det jag mest blev ledsen över när jag fick mina MF var att alla mer eller mindre tyckte att "vadå?, du har ju redan 2, vad är problemet?" NU har ju inte maken några barn så för oss är det en otrolig sorg bara därför.....sen att få ett mf även om jag hade haft 5 och ville ha 6 barn så blir man ju ledsen över en sådan kommentar....

Man är lika ledsen som en som inga barn har.... eftersom jag har erfarit både och....

Sen tror jag att vi som drabbats av de flera gånger blir väldigt känsliga för alla kosntiga kommentarer.....fan vi har vart med om för mycket helt enkelt....

Nu svamlar jag...
    (¯`°?.¸ ♥ Kan det inte bara få funka nudå?? ♥ ¸.?°´¯)
  • Cia o krabaten

Bebis: kom ni fram till nåt ang T?

• Magis2

Sandra - skönt med fins hjärtljud! och vad bra att du blir väl omhändertagen, det är du värd! Ang. läkaren som dömde ut mina chanser att få barn - han slutande på den kliniken vid årsskiftet och har nu gått upp i rök *poff* har frågar runt på FL men ingen vet var han är idag. Jag hoppas ju också kunna konfrontera/överbevisa honom om drygt 4 månader....
    Cia har nog rätt också, de (pyrena)kan ju inte hålla på o 'bubbla runt' varje dag, de måste väl sova också så de orkar växa o så...
    Och Bebis - visst är man känslig! barnlöshet, MF och (nu) hormoner...jag reagerar på massor jag inte skulle tagit notis om för ett par år sedan, och huden är så tunn, så tunn....

• jazzy
    Finessan skrev 2008-03-26 14:07:31 följande:
    Cia, tydligen. Nu hade IL förbarmat sig för den här tjejen och gett henne en tid i alla fall, men ändå. Otroligt vad de måste ha att göra. Problemet är väl att hitta en till med samma inställning som Dr B till detta med immunologiska orsaker och behandlingen som han ger. Det finns tyvärr inte så många av hans slag i Sverige. Dum kommentar av ambulans-Janne. Suckar jag också. Ikväll får ni se barnmorskorna på SVT. Det är från "mitt" sjukhus.
    några av de barnmorskorna hade jag med vid min förloss... Dom var där & spelade in när jag låg & födde!!!
    med en blöja på huvudet kommer man långt
  • jazzy

fast jag ville inte vara med..men man kanske hör mig skrika!!

med en blöja på huvudet kommer man långt
  • babblar på

Lucina pratar ju med nån annan om hur man ska ge trombyl som jag fattat det...fast den personen/personerna kanske inte jobbar i sverige? Det vet jag ju inte.

Finessan: med halvdant menar jag det som bebis skrev ..man hjälper tyvärr ingen genom att hjälpa så många så ingen kan nå en elelr få hjälp...även om tanken är god.

Skönt att tappen var oki!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5