Finessan skrev 2008-01-10 13:03:20 följande:
Bebis igen, i de allra flesta fall får man verkligen ligga på för att få en ordentlig utredning. Ofta hjälper inte det ändå och då är det dags att sparka sin läkare och gå vidare. Det krävs för det mesta en herrans massa prover för att upptäcka eventuella fel och då räcker det inte med att skrapa på ytan. När läkarna tjatar om sin evidens så beror det också mycket på okunskap. De vet inte hur de ska bära sig åt med svaren helt enkelt. Då är det lättare att itne ta proverna alls, eller hur? Tyvärr är det energikrävande att alltid få kämpa och det är inte konstigt att man inte orkar och ger upp. Att självmedicinera är väl kanske inte att rekommendera i alla fall, men det finns ett par här i tråden som har trotsat det och tagit en liten dos acitylsalicylsyra (trombyl, magnecyl, albyl, aspirin) och för dessa har det gått lysande. Själv skulle jag inte heller tveka om jag inte hade blivit hjälpt. Vad gör man inte i sin jakt på bebis? Och så länge det inte är skadligt.Jag tycker att det kan vara värt att verkligen ställa läkaren mot väggen om han/hon inte går med på exempelvis Trombyl och/eller Fragmin som behandling. Efter ett antal mf så skiter man i evidensen och eftersom behandlingen inte är skadlig finns det enligt mig inga hinder. Man kan även kollas under tiden med blödningsprover för att vara säker på att värdena inte skenar.Sparken, gud så härligt med sparkar varje dag. Jag längtar verkligen.
Okej, du verkar ha stor erfarenhet av detta, läste lite på din sida och förstår att du genomgått en del.
Har läst lite om självbehandling men har inte ens vågat sträva efter graviditet...pallar inte ett MF till utan att vara under "kontroll" om du förstår vad jag menar?!
Men, skönt att veta att det inte tar slut med undersökningar vid landstinget, ifall nu inget hittas.....
Tack!!
Är så glad att jag hittat er!!!!
Kram till alla!!