• Cerdrica

Hur mycket hushållssysslor gör ni som är f-lediga?

Ja, som rubriken lyder, ni som är föräldralediga just nu, hur mycket av hushållssysslorna gör ni på dagarna när er partner jobbar?

Tycker ni att ni gör för mycket eller funkar det? Vad skulle ni vilja ändra på?

• Svar på tråden Hur mycket hushållssysslor gör ni som är f-lediga?
  • pyretina

Allt det jag hinner och orkar göra under dagarna.. Tvätta, diska, dammsuga, plocka undan.. Sonen tar upp mest av tidenRäcka ut tungan.. Men jag vill gärna hinna städa så mycket som möjligt under dagarna..  

Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • Mrs Smith80

Olika beroende på humör... Vissa dagar kan man vara väldigt pysslig och andra dagar så orkar man laga mat. Men för det mesta försöker jag åtminstone plocka iordning lite.

• Mrs Smith80

"orkar man KNAPPT laga mat" ska det vara...

• elink

jag gör det jag hinner. utom tvätta, damsuga och handla mat då det är tungt och jag inte är bra i bäckenfogarna än. (vi bor tre trappor upp utan hiss, tvättstugan är i källaren)

däremot ser jag alltid till att ha middag klar när min man kommer hem. dels för att han blir glad av det och för att jag kommer vilja att han gör det för mig när han är föräldraledig och jag jobbar. däremot diskar alltid min man efter middagen.

• Froggis76

Så mycket som möjligt!!! Vill ha ordning o reda! (o det blir bäst när jag får göra det på mitt sätt) hahaha

• 85a

jag gör det mesta, städar, diskar, går ut med hunden, tvättar, handlar m.m...!!

självklart gör vi detta tillsammans dom få gånger min man är hemma! 

• Little Pooch 05

ja, det mesta inomhus. grasklippning o biltvatt tar maken oftast. men matlagning, tvatt, stadning, oftast disken, handla mat, sopor (inkl atervinning) tar jag, trist, men annars blir det inte gjort!

• Livshlädje

Det jag hinner o har lust med.. Tvättar, hänger o viker tvätt - för det tycker skrutt är roligt att hjälpa till med. Diskar aldrig för det avskyr hon.. Plockar o "ytstädar" gör man ju ständigt..

Det mesta gör vi när vi alla är hemma - roligare o så går det snabbare..

• Manchester

Vi behöll samma uppdelning av hushållssysslorna under föräldraledigheterna som annars. Ingen av oss ansåg sig vara "hushållsledig", utan den mesta tiden ägnades på olika sätt åt barnet. Det som ändå ingick i mina sysslor kunde jag förstås göra under dagen när jag ändå var hemma. Det är ju till exempel lättare att få tvättid mitt på dagen. Jag skötte nog lite mer plockstädning när jag var hemma. Det är sådant som passar bra när barnet sover. När min man var hemma lagade han förstås lunch om det inte fanns rester från den middag jag lagat dagen innan. Normalt ligger nästan all städning på maken och nästan all matlagning på mig.

• Angel73

De flesta sysslorna gör jag eftersom jag tycker det är skönt att få det gjort under dagen så vi tillsammans kan ägna kvällen åt barnen (läxor, fotbollsträningar, umgås.)
    På helgerna hjälps vi åt och under ledigheter.

Svar på tråden Hur mycket hushållssysslor gör ni som är f-lediga?