Hur mycket hushållssysslor gör ni som är f-lediga?
Jag gör det jag hinner. Men stressar inte ihjäl mig över alla sysslor. Tycker det är viktigt att jag och barnen får ha roligt tillsammans också, att de får komma ut och leka osv. Så då blir det att det tråkiga får vänta till kvällen och den ena av oss tar barnen.
Nu har jag tre små barn ganska tätt så det är verkligen FULL RULLE. Man har fått sänka sina krav ganska rejält vad gäller städning. Men försöker hålla lite ordning, städa det värsta, två diskmaskiner kör jag varje dag, 4 sängar att bädda, vi ska klä på oss alla 4 och borsta tänder..., frukost, mellis, lunch, mellis och middag ska både förberedas,lagas,dukas,diskas ja, ni vet....Ibland hinner jag handla. Ibland hinner jag ner till tvättstugan en sväng, men oftast tar gubben det när allt lugnat sig på kvällen. Tvätten viks och så lite som möjligt stryks...Men jag prioriterar verkligen tiden med barnen. För övrigt så bygger vi till vårat hus och det är MASSOR att göra med det, trots att vi inte gör något själva rent praktiskt. Och det håller jag i alltihop och det är inte lätt att prata viktiga saker med snickaren samtidigt som man matar lillan,2:an står och skriker att han vill ha nåt och store killen spelar musik på högsta...