Inlägg från: Nillalalala |Visa alla inlägg
  • Nillalalala

saras måbra-tråd keeps going stronger

Har en liten fråga till er som varit gravida, var ni också såhär trötta och "hängiga" i sista trimestern.

Vet inte alls vad jag ska ta mig till för att piggna till!?

Det enda jag kan tänka mig är att äta massor av socker, godis och choklad, och det verkar dumt!?

• Nillalalala

Se: vad skönt!! Jag längtar till imorgon att få sovmorgon, och sen blir det handling + mat + bak hela dagen... eller nästan, på eftermiddagen ska vi på hockey

Hoppas att du får en riktigt bra dag!

• Nillalalala
    clinan skrev 2008-01-11 11:45:41 följande:
    nillalalalaJag mådde verkligen apa i slutet av graviditeten. Var ständigt trött och illamåendet kom tillbaka. Så passa på att vila när du kan och lyssna på din kropp!
    Ja, det verkar som att kroppen faktiskt blivit gravid. Har klarat mig ganska bra hela graviditeten - men nu känner jag mig trött och hängig.
  • Nillalalala

Vad härligt Magda, allt utom skavsåren och klibbsnön... men att ha gjort din promenad

• Nillalalala

Magda: Vi har funderat på att köpa en ct, har provat en gång och det var riktigt roligt+svettigt.

• Nillalalala

Magda: Då kanske man skulle passa på!

• Nillalalala

Kaya: Ja, det kan nog bli fel åt alla håll när man avstår helt ifrån något livsmedel eller födoämne. Jag var också vegetarian, och när jag började äta kött igen så gick jag upp kanske 8 kg, verkligen ett tecken på att jag inte fick i mig det som jag behövde.

Sen hör man så mycket otäckt om såna extrema atkins-dieter och liknande.

• Nillalalala

Jag läste på baksidan av sockerpaketet att vi faktiskt inte äter mer socker än förr. Skillnaden är vad vi äter socker i.

Det är ganska intressant, för man tror ju verkligen att konsumtionen av lösgodis och liknande har gått upp - särskilt bland barn.

• Nillalalala

Hej!

Grattis till alla minus, jag har faktiskt stabiliserat min vikt, det känns riktigt bra. Hoppas att jag inte gåt upp mer nu, men det är ju 7 veckor kvar, så att lite till går jag säkert upp, men om jag går upp det som de säger (0,5 kg i veckan) så kommer min totala viktuppgång inte vara mer än ca 16 kg. Och det tror jag att jag kan jobba bort ganska fort efter grav.

SE: Nu kan jag inte se ditt krypin igen! Synd.

• Nillalalala
    Tindra04 skrev 2008-01-14 15:24:23 följande:
    Nilla: Noja inte över gravkilona! Äter du sunt och rör så mycket på dig som du orkar så är det bra. Kilona kommer du bli av med sen. Tänk på att en hel del är ju bebis, moderkaka osv. Jag gick upp 24 kg!!! med mina två MEN efter tio dagar hade jag gått ner 22 utan ansträngning!Nu har jag varit ute och gått en mil med vagnen. Hade tänkt köra ett pass på min CT i fördmiddags men just då ringde en kompis så det blev inte av. Men det får räcka med min prommis. Ikväll blir det fruktsallad framför tv:n och Idrottsgalan!
    Vad du kämpar! Var magen väldigt tung, när det var två bebisar däri?

Jag ska försöka att inte tycka att kilona är alltför obehagliga, men jag hade en kompis på besök i helgen, vi har tränat tillsammans tidigare och haft ungefär samma kroppsbyggnad, och hennes mage var sååå platt och snygg *längtar*
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger