• MagdaA

saras måbra-tråd keeps going stronger

kaya: ja skoterkörning tar verkligen på hela kroppen! superbra träning med andra ord, synd att säsongen är så kort bara... Var bodde du i Norrland?

lejone: en mycket klok tanke, det med allergin alltså. Så ska jag också börja tänka! Att jag inte tål kakor.... allergisk mot socker ska jag bli!

situps på boll, kan någon förklara?
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Fortf tryckande huvudvärk Vill ju va frisk och få träna! Men jag vågar inte när kroppen inte är riktigt 100. jag hade ju planerat att börja träna på gymmet den här veckan men det sket sig juh. Maten sköter jag ändå rätt bra, några små felsteg med överlag helt okej.

Nilla: måste hålla med Tina helt i det hon skrev. NJUT! Du har en superfin mage, så där fint gravid var aldrig jag. Du går upp i vikt för du är gravid och en underbar liten bäbis växer i dig. Finns så många som bara längtar efter att få va lika gravid som du så njut av varje liten stund. Hur less du än må bara så njut, för du kommer sakna magen sen, jag lovar!

Kaya: din stackare! Tycker du har varit tillräckligt sjuk nu, hoppas du kryar på dig fortare med lite meducin. Å du, UH är ett underbart ställe! Är där nästan varje vecka, deras salladsbuffé är underbar!

• MagdaA

Kaya: ja Övik är en underbar stad, därför jag trivs så bra här nere! I Juni är det 5 år sedan jag flyttade ner och jag har alldrig känt mig så hemma nånstans som här ute i skogen Jo... i huset där jag bodde från det jag föddes tills jag fyllde 14, men det är ju inte så konstigt

Å du, bra eg att du inte fick nån medicin, håller med om att det är förödande för kroppen om det verkligen inte behövs. Jag undviker piller så långt det bara går, tror inte kroppen mår bra av för mycket sånt.

Ang smörgåspålägg... finns ju skärmaskiner man kan ha hemma, köpa kött i butik och skiva själv...fast om det blir sådär supertunt vet jag inte... mina svärföräldrar har en sån skärmaskin som dom skär upp kött med, typ rostbiff, julskinka mm, men då är det ju lite tjockare skivor.

• MagdaA
    Trollens mamma skrev 2008-02-06 11:33:39 följande:
    Kaya:Jag känner igen den där känslan av att inte kunna träna när man är sjuk.Är själv jätteotålig och har tyvärr tränat(löptränat)men halsont i höstas.*INTE bra*Nu hålls jag inte frisk.Är dunderförkyld för 10! gången i vinter!Och jag undrar samma sak OM inte kroppen verkar tåla att jag tar ut mej,utan reagerar med förkylning?Jag vet inte...det är sååå lessamt,för jag hinner bara köra igång med träningen igen,så är snörvlandet igång igen.Och det konstiga är att barna är inte sjuka,utan bara jag.Äter hälsosamt,tar extra vitaminer o omega3,men inget tycks hjälpa.Det ÄR jobbigt!
    kanske du ska kolla upp så du inte har nått virus som ligger och gnager och inte vill ge med sig ordentligt. så när du känner dig frisk och kör igång med träning igen så liksom blossar det upp... ?! En tanke bara. Kan ju va värt å kolla iaf. Du verkar ju äta bra, men kanske har du brist på nått iaf? Jobbigt när man aldrig får vara frisk!
  • MagdaA

nilla. hur gräddade du brödet?

• MagdaA
    Nillalalala skrev 2008-02-07 12:56:35 följande:
    Magda: 225 grader, kanske 15 min, inte alls särskilt länge. Jag brukar grädda för länge annars.
    okej. tänkte på ett ungefär bara. men jag tar nog inte vetemjöl...blir nått annat, och kanske lite frön i eller så
  • MagdaA

Jag va borta på fm och Alex somnade i bilen på vägen hem så det blev ingen promenad idag, hade gärna gått ut på en lång tur för det var så himla fint väder! Men vi tg en kort promenad när Alex vaknade, va ju tvungen att prov-åka pulkan

070208.pulka2.JPG

Tina: din hurtbulle! va duktig du är!!!

• MagdaA
    Little skrev 2008-02-07 15:46:54 följande:
    Vad mkt snö ni har!!  *avis*
    å ändå har vi lite... drygt en halvmeter skulle jag tro.
  • MagdaA

jag har tagit det lugnt nu i veckan eftersom jag fortfarande är yr, men idag är det så fint väder så jag kunde inte sitta inne. Packade ner Alex i vagnen och gick ut, 1 timme och 20 min i det fina vädret, sen när vi kom in åt vi gröt till lunch I kväll blir det tacos.

• MagdaA

Missisola: nej va otäckt! huvva! Bäst du kollar upp det om du fortsätter må dåligt.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger