Inlägg från: Nillalalala |Visa alla inlägg
  • Nillalalala

saras måbra-tråd keeps going stronger

hipmarygirl skrev 2008-01-14 15:38:50 följande:
    Vad duktig ni är allihopa!-1 kg för mig vid vägningen imorse Känns bra!
    Grattis!! Va kul
  • Nillalalala
    Tindra04 skrev 2008-01-14 19:33:02 följande:
    Nilla: JA på slutet var det riktigt tungt! Fick ju två relativt stora bebisar (för att vara tvillingar) Tuva vägde 3100 och Elliot vägde 3500 ca så nog var det tungt alltid. Men sen är det ju mer än bebisen som jag skrev innan; moderkakan väger ju lite och så är det ju massor av vatten. Så NJUT av att vara gravid gumman!Nu blir det snart fruktsallad och te i sängen framför tvn!
    Jaha, ja det är mycket som väger på magen, det hade gjorts en forskning om varför man inte ramlar framlänges när man är gravid. Det säger en hel del om hur stor tyngd som hamnar där.

Vad mumsigt med fruktsallad! Jag ska hem och ta en smörgås - är sååå hungrig!
  • Nillalalala

Lillafamiljen: Det är svårt när man är två i samma hushåll. Men försök att prata igenom detta med honom och att du verkligen behöver stöd för att klara detta.

Jättebra att du slutat med läsk och tar vatten istället - försök med det på fler områden, exempelvis lättare bordsmargarin (om du måste ha det på mackan) grovt bröd istället för ljust, lättgrädde i såser, en banan istället för chokladkaka... ja... man kan ju hålla på sådär i oändlighet.

Men även om du har stöd från din sambo så måste DU bestämma att det är dags och att DU ska klara detta.

• Nillalalala

Little: Visst är det lätt att hamna i "sambo-fällan", hamna framför Tv´n med en påse smågodis eller chips varje kväll. Det är ju så "mysigt".

• Nillalalala

Kaya: Det finns rökt ost, "korv-ost", den är supergod, det blir liksom lite häftigare smak både ost och det rökta-salta

J J: Vi har börjat äta havregrynsgröt till frukost alla vardagar, och oj, man håller sig mätt på ett helt annat sätt än med smörgås. Vi varierar dock lite med fiberhavre och vanliga, och på helgerna lyxar vi till det med mannagrynsgröt

• Nillalalala
    SvenskEngelsk skrev 2008-01-16 10:21:41 följande:
    Emma gumman.....jag sa OFTAST att man kan, ALLA KAN INTE!Men ibland kan man försöka vända det till något positivt, som att man går till lekplatsen först, sedan ska mamma ut och gå, .....Sonen glad= Mamma glad osv... Men alla kan inte!Men Kör något hemma då som är lika bra, köp en dvd att träna till 20 min / dag eller så!Man KAN hitta alternativ!TACK alla för orden om håretFärgar det själv alltid + slingar, köper kombinations paket fr Loreal!Dock trött på röda skiftningar, så snart blir det en varm brun toning!!!Vaknade UTVILAD!!!!!!!! 08!Tvätt idag!Skönt att ta de relativt lugnt!
    Visst är det lättare att utgå från att man faktiskt KAN! Istället för att hitta sätt att inte göra det man behöver.

Jag tänkte på dina visa ord igår, när sambon ville att vi skulle sitta framför tv:n. "Nej - du gör vad du vill, men detta är min fria tid och jag vill ut och gå"

Jättefint hår! Jag fattar inte att du alltid får det så snyggt, jag har ännu inte hittat en frisör som jag går ifrån nöjd. Nu tror jag att jag vill ha långt igen, men när man ser din frisyr blir man ju sugen på att klippa sig... men hos vilken frisör!?
  • Nillalalala

Kaya: Korvosten finns på hemköp i charken, till exempel Jag vet inte riktigt om den heter "korvost", fråga efter rökt ost så förstår de nog. När jag var liten så fanns det en osthandlare i våran "by" och han brukade alltid ta hem lite mer "exotiska" ostar, det var perfekt - jag tyckte inte om kött när jag var liten

• Nillalalala

SE: kan du kanske lägga ut receptet på morotskakan!?

• Nillalalala

Tack SE! Ska bjuda en kompis på fika någon dag och då kan det passa bra med morotskaka, det är ju så gott!

När jag kommer hem från jobbet, och sambon kommit hem så ska vi ut och gå, våran 20 min-sväng. Det är härligt skönt att komma ut en stund, och inte för långt såhär i början. Dessutom är kl 21 när han kommer hem.

• Nillalalala
    pussgurka78 skrev 2008-01-17 15:02:47 följande:
    annika81 : du ar ju jatte duktig !!!!Grattis!!!Sjalv vagde jag mig sist pa badet i mandags och ska lata bli tills nasta veckoslut. ( om dt gar ) #ler#Igar kvall gicka jag och gubbe pa en promenix 21.30 och kom hem lite efter 23.00 - promenaden var gor skon....Hoppas man tappade lite fett ocksa...hahahah
    Vad skönt! Det får nog bli en sån promenad för mig också ikväll
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger