saras måbra-tråd keeps going stronger

Lillafamiljen: Det är svårt när man är två i samma hushåll. Men försök att prata igenom detta med honom och att du verkligen behöver stöd för att klara detta.
Jättebra att du slutat med läsk och tar vatten istället - försök med det på fler områden, exempelvis lättare bordsmargarin (om du måste ha det på mackan) grovt bröd istället för ljust, lättgrädde i såser, en banan istället för chokladkaka... ja... man kan ju hålla på sådär i oändlighet.
Men även om du har stöd från din sambo så måste DU bestämma att det är dags och att DU ska klara detta.
Little: Visst är det lätt att hamna i "sambo-fällan", hamna framför Tv´n med en påse smågodis eller chips varje kväll. Det är ju så "mysigt".
Kaya: Det finns rökt ost, "korv-ost", den är supergod, det blir liksom lite häftigare smak både ost och det rökta-salta
J J: Vi har börjat äta havregrynsgröt till frukost alla vardagar, och oj, man håller sig mätt på ett helt annat sätt än med smörgås. Vi varierar dock lite med fiberhavre och vanliga, och på helgerna lyxar vi till det med mannagrynsgröt
Kaya: Korvosten finns på hemköp i charken, till exempel Jag vet inte riktigt om den heter "korvost", fråga efter rökt ost så förstår de nog. När jag var liten så fanns det en osthandlare i våran "by" och han brukade alltid ta hem lite mer "exotiska" ostar, det var perfekt - jag tyckte inte om kött när jag var liten
SE: kan du kanske lägga ut receptet på morotskakan!?
Tack SE! Ska bjuda en kompis på fika någon dag och då kan det passa bra med morotskaka, det är ju så gott!
När jag kommer hem från jobbet, och sambon kommit hem så ska vi ut och gå, våran 20 min-sväng. Det är härligt skönt att komma ut en stund, och inte för långt såhär i början. Dessutom är kl 21 när han kommer hem.