saras måbra-tråd keeps going stronger
Tindra04: Jag behöver förmaningar Så det är ingen fara.
Jag satt och räknade ut vad vi lagt på vårat sovrum, det blev dyrt, men härligt Så ska vi ju bara komplettera med en tv och tavlor.
Tindra04: Jag behöver förmaningar Så det är ingen fara.
Jag satt och räknade ut vad vi lagt på vårat sovrum, det blev dyrt, men härligt Så ska vi ju bara komplettera med en tv och tavlor.
Magda: Jag har tänkt på det, hur tomt det kommer kännas i magen när den lilla flyttat ut. Vad gulligt av er att säga att magen är fin, jag har alltid haft väldigt mycket komplex för min mage och tyckt att den är... tjaaa... ful. Och nu när den är såhär stor så får jag komplimanger för den, det stärker verkligen självförtroendet
Kaya: Rökerier och slakterier brukar kunna skära upp köttet tunt
Little: Tack Vilken konstig tanke, "1 månad sen det låg en bebis däri"... snart kommer det vara helt ofattbart att det varit någon som bott i magen.
Jag bakade bröd igår, i långpanna, guuud så saftigt och gott det blev, ska aldrig mer göra brödkakor eller bullar.
Evenstar:
Jag gjorde lite på känn, men det brukar se ut såhär:
5 dl vatten
1 pkt jäst
2-3 msk honung
1 tsk salt
2 dl rågmjöl
resten vetemjöl tills det blir en bra deg.
Jäser 1 h i bunke och sedan kanske 20 min på plåt.
Enkelt men sååå gott med hembakt.
Magda: 225 grader, kanske 15 min, inte alls särskilt länge. Jag brukar grädda för länge annars.
Magda: Ja, det går ju att kombinera som man vill, jag tycker att bröd blir lite tråkigt utan vetemjöl, jäser inte så bra för mig.
Fredag!
Känns så härligt att arbetsveckan äntligen är slut, det har varit så mycket på jobbet. Men idag ska jag se det positivt.
Vill bara påminna alla om att kl 20 är det "du är vad du äter"
Har fått ett så suuuuper-gott recept på lax som jag provade idag:
2 fileer lax
salt
1 dl matlagningsgrädde
1 msk buljong (kött, fisk, vilt, ja vad du tycker om)
2 msk lingon
citronpeppar
Lägg lax i ungssäker form, salta och blanda övriga ingredienser och häll över laxen. Grilla i ugn 20 min 225 grader.
Jag hade kokta grönsaker och ris till, men bäst är nog pressad potatis
Hej!
Nu har jag börjat vara hemma på heltid, och det är otroligt skönt, tar det mest lugnt men hittar på lite pyssel som behöver skötas här hemma och så är jag en liten stund i stallet, nästan varje dag.
Och några små promenader har det också blivit.
Det går jättebra att sköta maten nu när jag är hemma, ok, jag äter lite extra gott när jag blir sugen, men annars så håller jag mig till frukost, lunch, middag och mellanmål bestående av frukt och yoghurt.
Idag har jag lite idétorka, på vad jag ska laga till lunch, har en stor skål med pastasallad i kylen, men är inte riktigt sugen på det.
Missisola: Haha, vad roligt att använda sig av "piiiizzaaaaa" som tillrop när man tar i, jag skulle nog ha svårt att låta bli att fnissa om jag var där och hörde det
Hej!
Senaste veckan har jag ökat lite för mycket i vikt, men igår när jag (för tredje dagen i rad) tänkte göra chokladbollssmet och äta till kvällsmat så sa jag "stopp, varför tänker jag att jag vill äta det!?"... och det fanns ju inte någon mer anledning än att jag var sugen... så, jag lät bli och som en bonus så kommer det vara mycket lättare att låta bli även ikväll.
Kram
Se: jag förstår att han blev arg. Men jag vet att det är j-vligt irriterande att ha någon hos sig som man inte trivs med... även om jag lärde den läxan när jag var 16... nåväl, bättre sent än aldrig!
SE: Det är svårt att leva tillsammans med andra människor. Skönt att ni får träffas - och skiljas som vänner innan han åker till USA igen.
Tack så hemskt mycket allihopa, lättrörd som jag är just nu, kommer nästan tårarna
Vi är hemma nu, och Elvira är så duktig, låter oss sova på nätterna, vaknar och äter lite en gång men annars är hon en liten sjusovare.
Just nu ligger hon på sitt rum i sin spjälis och bara funderar, vaken men glad
Det var lite roligt med förlossningen, jag gick ner 10 kg på 5 timmar, haha, man fick ju väga sig vid inskrivning, och efter förlossningen så var jag nog lite förvirrad och omtumlad, och det första nästan som jag frågar är "kan jag få väga mig nu" Barnmorskan måste tro att jag hade någon form av anorexia haha.
Nej, nu försöker vi hitta en vardag, någon sorts rutin på tillvaron men mest vill man bara titta på henne heeela tiden.
Kramar till er alla från mig och min lilla prinsessa!
(förlossningsberättelse och bild på underverket finns)
SE: Klart att du ska skriva om din kärlek! Det man mår bra av är ju olika, min sambo och dotter är mitt livs största "må-bra-objekt" bara att man får tänka på dem gör att hjärtat blir lättare.
Idag har vi haft några kompisar här på lunch och sen kommer det fler ikväll. Ska försöka hitta på något sorts fika som inte är för onyttigt. Är trött på allt sött och sliskigt efter påsk.