saras måbra-tråd keeps going stronger
Här är det också UNDEBRART väder idag !
Blir en promenad idag..
Magda
De bullarna såg hemskt goda ut..
6628
Vilken underbar son du har!
Här är det också UNDEBRART väder idag !
Blir en promenad idag..
Magda
De bullarna såg hemskt goda ut..
6628
Vilken underbar son du har!
Har problem med datorn & internet, kopplas upp och ner, upp och ner.. heeeeela tiden!
Irriterande när man ska skriva inlägg som bara försvinner, slutar med att jag bara läser alla andras istället, håller tummarna för att detta kommer med i tråden!
Magda84
Kan du verkligen hålla tassarna borta från bullarna även om dem är i frysen?! STRONGT!
J J
Jag som trodde du hade fått bäsen nu och därför va borta från datorn
SE
Välkommen hem till sveriges solfattigaste (och regnigaste?) stad, vill gärna också komma in på din sida och JÄTTEgärna se en bild av din tattoo!!
Ska också göra en (nångång) med pojkarnas namn..
JAAA!! Det gick!
Vilken skillnad! Va duktig du är!!
J J
Grattis till lillebror, sååå söt han är!
emmamaria
fy så hemskt, kan itne föreställa mig det.
Magda84
Det finns några plåster som är som gelkuddar..tror det är Salvequick som har dem.
KANONBRA!!! Jag har haft jätteskavsår och satt på sånt plåster och kan gå ytterligare "1 mil" !
Här är det lite ont i halsen och däbbt näsa... sönerna också.
Snart finns det massa nya bilder uppladdat..
Här har vi börjat med GI-mat... sambon väger mer än någonsin och jag har faktiskt efter att gått ner efter förlossningen gått upp några kilon!!!!
Nu ammar jag fullt så jag får ju inte gå ner för snabbt... tror dem säger 0,5kg/vecka..eller nått sånt.. nähä.. dags för bingen...Zzzz
Ytterligare en dag med bra mat, dock lite för få måltider, dagen bara rusar iväg..
Frukost med fruktmusli, skivad banan och lätt A-fil och lite linfrö på, AloeVera och en liten kopp kaffe.. mellis: 1 päron.. middag/lunch( blev liksom lite mittemellan ): grillad kycklingfilé, fullkorns couscous, sallad och 2!! stora glas med light saft (varit enormt varm idag, hormoner?!), mellis 1 päron till... och nu ska jag strax slänga i mig något till..
Hela dagen har kroppen skrikit efter CHOKLAD!!... beroende?!!
Godmorgon!
Gårdagen slutade inte lika bra som den började, sambon köpte med sig en Marabou mjölkchoklad hem, tror att han missuppfattat det hela med choklad och GI, bara för att choklad ligger bra till inom GI så betyder det ju inte att man kan äta det varje dag
Sa iallafall till honom att inte köpa något mer sånt under vardagarna och om han MÅSTE så lovade han att köpa 75-80% choklad istället
Idag har det hitills blivit havregrynsgröt med 1 liten skivad kravbanan, 1 passionsfrukt och aningen lättmjölk i och såklart min lilla glas med Aloe Vera.
Ska snart dricka upp min lilla kopp kaffe och vila lite, nu är det snuva istället för täppt näsa och har börjat hosta lite...värst är det för lillkillen (Anton 7v.) som är täppt och rosslig, han spolat med saltlösning men det hjälper bara en liten stund sen är det täppt igen..han låter så eländig så..
Igår passade jag på medans jag ända grillade kycklingfilé att grilla alla kycklingfilé i frysen så har man det färdigt så det blir väl något med kyckling idag och couscous (restmat.
Gokväll/natt
Efter dagishämtning bidde det 30 min. prommis och till middag så åt vi laxfilé med potatis och morötter gjorda i ugnen med olja & kryddor på, cremefraiche mini med lite kryddor, senap och citron i så blev det en god kall sås till, grönsaker till detta.
Ikväll har vi ätit fruktsallad (har en STOR skål i kylskåpet).
Godmorgon eller lunch kanske....
Håller på med storkok just nu, olika ungsbakade varianter med bl a sötpotatis, rotfrukter, morötter, lök, sparris...har även ungstekt 2 plåtar med bacon och låtit dem rinna av efteråt... smidigt att ha i frysen och göra lunchlådor till sambosen.
Nu är det dags för lunch.. (ungstekt falu med rotfrukter)
Frukost va fruktmusli med färsk frukt i också, lättfil.