• Little

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hello girls!

SE
    Tråkigt med dödsfall, måste vara krävande att ha ett sånt jobb.
    Har själv en liten pytteliten tanke i huvudet att OM jag skulle utbilda mig till något så är undersköterska ev. BM något som jag har i huvudet MEN det tar emot eftersom det kommer att vara otroligt jobbigt när något händer som t ex dödsfall... men samtidigt mkt lycka som när barn kommer till världen eller när någon tillfrisknat efter en olycka/sjukdom.

Missi

Wow!!

Dubbla pass!! Inte illa, superduktigt!

Monkey Tales

Välkommen hit!!

Hoppas ni annars haft en bra helg med inte alltför många omkullblåsta träd och långa strömavbrott.

Här har det varit en ok helg, bra GI-mat men med gotte till Shlagerfestivalen i lördags plus fika på stan, igår vatt vi hos svärmor på öland och fick fiskgratäng, gott men kanske inte så fettsnålt om jag känner henne rätt

Sambon har gott ner 2 kg sedan i tisdags, bara genom att äta GI, jag själv tjuvfuskade (ville inte vägt mig egentligen ) och vägde mig också men där hade det inte hänt något.. skulle ju inte vägt mig förrens tidigast nästa vecka..

Min hals är bra nu (äldsta sonen sjuk nu istället) så ska ställa mig lite på CT´n strax (har inte använt den sedan maj/juni? förra året.. så det blir ett litet försiktigt pass idag och för att känna av hur kroppen mår.

Simon 060324 Anton 080104
  • Little

Godmorgon!!

Igårkväll så va jag ute och gick SJÄLV, ingen barnvagn, ingen sambo.... helt själv och såååååå tyst och skönt det va!!
    Inget jätterunda utan ner till Hemköp och köpte lite russin, fibrex och välling och sen hem igen uppför den brantaste (rumpkniparbacken) backen... så skönt att kunna gå sin egna snabba takt och kunna pendla med armarna!

Att en sån liten sak som den prommisen kan göra en glad!

• Little

Gokväll...

Har stått lite på Ct,n idag.. men batterierna va slut i den så jag kunde inte ställa om styrkan i den eller se hur mkt eller nått osv Det va lite tungt men lite trampade jag på iallafall... säkert sambon som använde den sist med tanke på den styrkan den va inställd på, näpp det blir att leta upp batterier till den!!

Idag har det nästan bara varit yoghurt och lite musli som åkt ner i magen, har fått sååååååån tandvärk, förmodligen sista visdomstanden som spökar, så jag kan inte prata och ännu mindre äta något med tuggmotstånd, knappt att jag kan svälja..känner mig fruktansvärt fåning när jag ska prata här hemma, sonen bara tittar på mig och undrar varför jag låter så konstigt (läspar!!) inte tar han mig direkt på allvar när jag ska säga till honom då han gör något han inte ska

Imorrn blir det telefon till tandläkare och "förhoppningsvis" även en utdragning av den (om det nu är den som spökar).. nu är det dags för bingen och två värktabletter..

• Little

Prommis
    Oj, känns som vi är rätt lika, här har jag haft amningen som ursäkt och gottat för mkt nu, vi ska också ha dop i maj och vill tills dess har gått ned några kilon, INTE upp som jag har gjort den sista månaden.
    Här har sambon också satt igång med BRA mat och lyckats gå ner 5kg!!!! på 2 veckor.. jag däremot gick kanske upp ett hekto eller två Generad.. men NU är det bara bättring som gäller!!

Kaya
    Ta hand om dig och lycka till imorgon!!!!

Magda
    Har ni någon bastu?
    Hoppa isåfall in där så ska du se att om du har något skit i kroppen så kommer det att bryta ut...  så gör min sambo + en whiskey

Imorgon ska jag till tandläkaren, förmodligen åker den sista visdomstanden ut nu, tror att det är den som har spökat sedan i lördags, har knappt kunnat prata och igår så blev det bara yoghurt till frukost, lunch och kvällsmat, idag har det börjat släppa lite.. mina arbetskamrater  kunde förstå mig någorlunda trots att läspningar, värre är det med Simon som tycker att jag låter väldigt konstig
    - Schimon, dhu få intche göa schåå..- Schimon, sha vi shcäta? - Schimon, dagsh atsh badsha.

• Little

SE
    Bra skrivet!!

Vad jag njuter av... ungefär precis som J J har skrivit

Idag har jag gått en runda med syskonvagnen i motionsspåret, har aldrig gått där inna så jag hade ingen aning om att det va SÅ branta backar, upp och ner, upp och ner, shit va rädd för att jag skulle tappa vagnen... och sen tror jag att jag gick lite fel också Fundersam.. Blev en rask prommis på ca 45 min...va genomsvettig när jag kom hem.

Imorrn blir det en runda runt Växjösjön med lite annat barnvagnsfolk och höggravida så det blri förmodligen ganska lugnt tempo men det kan behövas efter idag

• Little

SE
    Fasiken vad kul!!
    Håller med resten av gänget att du verkligen förtjänar det!
    Du och sonen är så otroligt vackra människor!
    Ska bli kul att se er sedan, förmodligen i den där tidningen man kan hämta på stan lite varstans, kommer inte ihåg vad den heter nu..

Ha så kul i Sthlm med mannen och njuuuut av ledigheten!!

Nu ska jag bumsa i bingen och ropa upp sambon från källaren... hmm hur lät det Generad HAHA!!

• Little

Godmorgon!

SE
    Ja just det Nöjesnytt heter den ju!
    Ha så kul i sthlm!

Igår va jag på prommis igen, blev dock inte så långt som det va tänkt då det började regna ordentligt så jag lyckades hoppa på en buss i sista stund och så blev det en liten fika på stan istället med lite mammor,barn och höggravida.
    När det va dags för refrängen så va det ok väder så det blev iallafall promenad hem i rask takt i uppförsbackar (ca. 25 min)...känns i rumpan och benen idag efter 2-dagars promenader i backar. Men skönt!!!

Känns som man börjar komma igång lite men promenaderna, inte lika jobbigt att ta sig ut trots två barn som ska packas ner

• Little

6628

Stort grattis!!!

• Little

Idag har det blivit drygt 5 km prommis i raskt takt med sambon och tunga syskonvagnen!

• Little

Det bidde lite CT också idag, bara 16 min. men vill ta det lite lugnt nu i början, sen har jag gjort lite mag & rumpövningar också.
    Har precis gjort två stora ungsplåtar med musli från boken GI för hela familjen, jättegod musli och lätt att ändra lite i om man vill det.

Nu är det dags för bingen...ZZzz... natti.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger