• J J

saras måbra-tråd keeps going stronger

SE: jättesnygg frisyr.. så avis på alla med tjockt, fint hår.. själv har man bara en tunn råttsvans som måste fönas för att få lite struktur på.. o inte ens det hjälper alltid, måste spraya o tupera för volym.. ja ja.. man kan inte få allt här i livet!

Börjar må bättre efter magsjukan jag med så imorgon ska jag jobba. Bara denna vecka ut.. hade lite högt bltr idag på kontrollen, fick det sista veckorna med Elias också.. hoppas bara jag inte behöver gå på extrakontroller nu.. orkar inte, vill bara ta det lugnt o börja fokusera på förlossning o bebis..

• J J

Monchi: Instämmer med alla.. du är suoerfin coh det syns verkligen skillnad på korten. det riktigt glänser om dig på de nya korten tycker jag!

• J J

Magda: lyssna på kroppen! Inte bra att ta ut sig för hårt heller, lät att man tröttnar. Du har ju kämpat på superbra nu!

Idag blev det storhandling..satt precis innan o försökte knåpa ihop ngn slags matlista.. och såklart började sambon och jag tjafsa och det blev bråk.. så trist.. förstörde min kväll helt o hållet. Tänkte mig följande mat: (ev. byter vi dag på ngn rätt om vi känner för ngt annat just den dagen)..

Torsdag: Potatis- och purjolökssoppa
    Fredag: Kycklingsallad med avocado, 10% fetaost, sallad, gurka, tomat, oliver. Ev. lite rostade pinjenötter på.
    Lördag: Ska vi på 70-års kalas och då är middagen tydligen vilt
    Söndag: Fläskkotletter med klyftisar, morötter och ugnsbakad fänkål
    Måndag: Köttfärs- och rotfruktssoppa
    Tisdag: Fiskpinnar och potatis, grönsaker (jag äter inte fisk så jag tar ngt annat)
    Onsdag: Chili con carne gjord på kycklingfärs
    Torsdag: Spaghetti carbonara gjord på fk-pasta, kesella o kalkonbacon (recept från Kostrådgivarens kokbok)
    Fredag: Fajitas med guacamole, sallad, grönsaker och lövbiff

• J J

Kaya: usch.. lider med dig.. haft massa magsjuka denna höst! Krya på dig och ta det lugnt.. det tar ett tag innan man återfår sin energi efetr en sån hemsk vända... *kram*

Jag har skött mig dåligt denna vecka.. har ätit en massa skit som jag inte borde.. och efter varje gång ångrar jag mig och tänker att det var såå dumt.. jag har ingen energi just nu till att låta bli heller men så onödigt. Får försöka ta en dag i taget.

Jobbade sista dagen idag så nu är jag hemma och väntar på bebisens ankomst, ska försöka komma ut och gå en promenad varje dag, minst 30 min om inte mer.. hoppas bara vädret är någorlunda ok, har ingen vinterjacka och har inte lust att köpa en nu när det är så kort tid kvar..

• J J

kaksmulan: åh, vilken perfekt födelsedag! Jag fick en behandling i julklapp, borde försöka boka in ngt snarast så jag hinner göra det innan bebisen kommer..

Idag har jag startat med en ny vana (hoppas jag): havregrynsgröt! Hade i ett ½ fint tärnat äpple sista minuten och åt upp resten av äpplet medan gröten blev färdig + kanel och lite råströsocker på gröten o lättmjölk, gott faktiskt! och så har jag druckit ett glas vatten.. brukar inte dricka det på morgonen så ofta..

Kl 10 ska jag till MVC och kolla att allt är ok och sedan är det tvättstuga och förhoppningsvis ska jag ta mig ut på en promenix med..så länge sedan! Känns som akupunkturen hjälpt lite mot ryggen.. fast bäst är det när jag inte gör så mkt. Städade hela lgh igår och aj vad det kändes efteråt..

• J J

Haft en toppendag idag känner jag.. första lediga dagen inför bebis.. så skönt att inte behöva jobba på ett tag! Började ju dagen med havregrynsgröt, sedan lunch bestående av pitabröd med avocadocreme, grönsaker o skinka, vatten, chai latte. Till mellis blev det en exotisk smoothie med ananas, apelsin, passionsfrukt och vaniljyoghurt, GOTT!
    Förutom att jag varit på MVC har jag även tagit två kortare promenader till centrum och handlat + tvättat.. hade tänkt gå en längre promenad men ryggen pallar inte.. tyvärr!
    Ska strax iväg o hämta sonen..hoppas han inte får ett till vredesutbrott som han fick tre dgr i sträck förra veckan när jag hämtade... *håller tummarna*

• J J

Jessi: Jag använder min stavmixer, lättare att ta fram och rengöra o s v. Smoothies är supergott verkligen, man får ju i sig så mkt vitaminer också!

Precis ätit en supergod köttfärs- och rotfruktssoppa från "GI för hela familjen". Ska skriva det i min blogg om det är ngn som vill ha receptet.. supernyttigt med alla rotfrukter o bara ca 2 tsk olivolja för 4 port.. Gjorde hembakat bröd till och 3% avrunnen yoghurt..mums!

• J J

SE: usch-- hatar med mens.. så skönt att ha fått slippa ett tag nu. Har alltid haft världens mensvärk också, inte blev det bättre efter första barnet för mig iaf.. hoppas det kan bli bättre nu efter andra..

Idag blev det ingen havregrynsgröt, min mage tål inte allt för mkt fibrer märker jag.. har så känslig mage nu när jag är gravid så jag får nog stå ut ett tag och äta lite ljusare bröd o s v..

Ska strax baka en citronmarängpaj, ska till jobbet o fika i eftermiddag så tänkte bjuda tanterna på ngt gott.

• J J

blääh.. jag har mått illa typ halva dagen, ont i magen och huvudvärk.. att det aldrig kan ta slut.. "frisk" ett par dgr MAX och sen är det ngt igen.. nu får denna bebbe ta sig ut snart så jag får tillbaka min hälsa.. orkar inte mer nu!

• J J

Nilla: jag har för mig att ct inte är bra om man har ont i fogarna.. då ska man hålla sig så stabil som möjligt i bäckenet.. t ex inte sitta med korsade ben, inte gå i trappor o sånt.. jag har ju haft mkt problem emd det denna gång.. och de sa på sats att ct inte var så bra.. promenader är nog det bästa tror jag.. men känn efter själv, gör det ont så fortsätt inte!

Idag mår jag lite bättre.. groggy bara då jag sov halvsittandes o vaknade typ hela tiden.. mådde så illa igårkväll, kräktes när jag försökte lägga mig ner o sova.. men som sagt.. bättre idag o känt ite matlust o ätit också.. får se hur det blir resten av dagen.. nu ska jag ta en liten tupplur..

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger