• MagdaA

saras måbra-tråd keeps going stronger

Tina: japp, jag tar frysta blåbär ur fryset, egenplockade såklart!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

har inte hunnit med någon promenad idag, men nu har jag varit på gymmet 50 minuter. Snart är ännu en BRA dag avklarad. Känns så skönt i kroppen! Snart HELG, de svåraste dagarna, men de ska nog gå!

• MagdaA

varit ute på 1 timmes härlig promenad. så underbart väder! 0 gradigt och strålande sol, underbart! å än så länge är det inte slaskigt efter vägen, snö och is. men snart är de väl bara lera...

emmamaria: ajdå inte roligt! Piggare nu? hur blir de med träningen i kväll?

• MagdaA

emmamaria: du får se de som ett tecken att kroppen behöver vila lite. hoppas du är piggare snart!

• MagdaA

emmamaria: kanske du kan lyckas klämma in nån promenad istället? typ i morrn el så...

• MagdaA

hej hej! här är det full rulle i dag! klev upp kl 6.15. åt frukost, sen satte vi igång och städade, HELA huset. dammtorka, dammsög, torka golven osv osv. (ska ha gäster i kväll) när de va dax för Alex att sova klädde jag på mig och gick ut på promenad med vagnen. 1 timme och 15 min i rask takt. Härliga backar i skogen! Snösörja så de va tungt att styra vagnen, men härligt! Alex sover fortfarande så jag har hunnit äta en tallrik gröt till lunch. Maken hade varit på affären och köpt en god kaka men jag tog bara en smal smal bit för att smaka.

Ska städa lite mer i em. Min lillebror kommer nog ner snart också. Ska göra egen pizza till middag på dinkelmjöl. blir gott!

• MagdaA

hej hej! igår hade vi massa gäster här. bjöd på massa gott fika + godis. Men jag höll fingrarna i styr. Tog liiite dika, en par godisar, men nöjde mig så. Känns skönt! Har MASSA fika kvar i skafferiet men jag låter bli. Kokade gröt till lunch och skippade gofikat!

När Alex ska sova i em så åker jag till gymmet. Blir 3:e passet styrka den här veckan.

Känns att jag sovit lite i natt. gästerna åkte hem halv 1, kom i säng strax efter 1, Alex vaknade halv 6! + att jag var upp och gav han välling vid 2... *gäsp*

SE: krya på dig!

• MagdaA

nu har jag varit på gymmet, riktigt skönt! var där SJÄLV, ingen annan! La på extra vikter och lite nya övningar så jag lär ha träningsvärk i morgon! Känner redan av lite!

• MagdaA

lagat en supergod middag, kyckling i örtss med rödlök och bönor, ris till och massa grönsaker. mmm! sen har vi varit ute en stund i solen, hela familjen gick en liten sväng efter vägen men de är inge kul nu blask å slask å snösörja! Kommer inte bli många promenader den här veckan tyvärr. Jag som ÄLSKAR mina långa promenader varje dag!

Betty: kul me lite frågor! Här kommer mina svar:

1. Vad åt du till frukost idag?
    2 skivor keso-limpa med skinka och tomat, 1 glas proviva blåbär.

2. Hur många gånger tränar du i veckan?
    Styrka på gym 2-3 ggr, crosstrainer 1-2 ggr + så många promenader som jag hinner med, helst en om dagen!

3. Vad ägnar du dig åt då?
    Som jag skrev ovan, styrketräning, crosstrainer och promenader. Hoppas komma igång med löpning när vägen torkat upp längre fram i vår.

4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?
    8-10 kg vill jag ha bort.

5. Ditt bästa tips mot sötsuget?
    Ett glas vatten eller ett tuggummi. Frukt funkar också.

• MagdaA

Betty: receptet ligger i min recept-blogg nu. i "orginal" receptet ska de va fikon, men jag har bytt ut det mot russin.

• MagdaA

vägning i morse, -0,4 kg Ine hunnit mäta midjan än, får se om det börjat hända nått där. Ny vecka, ser fram emot många BRA dagar med bra mat och motion!

• MagdaA

Spöregnar ute och snöblask på vägen så det blir ingen prommis här. Alex fick sova inne så jag ställde mig på crosstrainern. 40 min. blir gröt-lunch sen när han vaknat.

Little: morgon? sover ni så här länge??

• MagdaA

Jessi: bra jobbat! kul med minus! Hoppas du inte håller på å bli sjuk, tänkte eftersom du fryser...

• MagdaA

JJ: superbra jobbat! Å vilken god mat!

här blir det gröt till lunch nu.

• MagdaA

Hej! haft en bra dag, varit hos en kompis. Men jag fick ett så tråkigt tel samtal så nu är jag alldelens skakis. Tänker endå åka och träna i kväll behöver tänka på nått annat.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger