• J J

saras måbra-tråd keeps going stronger

hur firar ni alla hjärtans dag? ska ni laga ngt gott?

Jag funderade på en trerätters för hela familjen..
    förrätt: hjärttoast med tomat-avocadosallad
    huv.rätt: antingen helstekt fläskytterfilé m. klyftisar eller kycklingpasta med vitvinssås
    efterrätt: "falsk" cheescake i glas (smulade kex i botten, vaniljkesella blandat med philadelphia light i mitten, blåbärs-hallonkompott på toppen)

+ en vecka
  • J J

HEJ TJEJER!

Nu är bebben här! Elliot föddes igår 16.21, fort gick det och ont gjorde det med.. men såklart var det värt allt för att få en sån liten guldklimp! total lycka! 3530 gr, 50 cm. lägger in lite bilder om en stund..

kram/johanna

Elliot är här!
  • J J

tack till alla grattis! Sitter o väntar på att storebror ska komma hem från farmor o farfar och träffa lillebror.. spännande.. 

Vad fort man har glömt hur det är med en liten bebis.. ammar typ hela tiden känns det som! Försöker titta in här så ofta jag kan i a f..

• J J

Vilken skillnad det är nu när man har två barn.. hinner knappt sitta vid datorn numera. Har fått ett litet matvrak så det känns som man bara sitter och ammar mest hela tiden. Sover gör Elliot såklart men den dyrbara tiden går åt annat än datorn.. har iaf kommit ut på både korta och lite längre promenader och maten är det lite sådär med.. eftersom jag ammar så är jag rätt hungrig och ibland slinker det ner en del onyttigheter. Dessutom har jag ont av foglossningen av och till så jag tar varje dag som den kommer och gör så mkt jag kan och orkar.. Har iaf gått ner ca 6-7 kg sedan förlossningen så jag har en del kvar.. men ingen panik än så länge.

Nästa vecka går sambon tillbaka till jobbet och jag ska både lämna och hämta stora killen på dagis samt ta hand om lillen.. lite panik för hur de ska gå men det ska väl ordna sig på ngt sätt..

kämpa på alla duktiga tjejer, jag återkommer när jag har tid!

Elias & Elliot- mammas älsklingar!
  • J J

En långpromenad med barnvagnen i solsken och friska vindar blev det idag. Så skönt! Ska se om jag hinner baka en morotskaka till ikväll då vi ska få lite fikagäster. Blir mkt fika nu när alla ska komma och titta på bebisen men det får vara så.. Unnar mig det nu för sen blir det definitivt ändring på det!

• J J

SE: så avis på dig som får gå på alicia-konsert! Jag hade nog gått om jag inte haft en nyfödd här hemma. Såg henne i Dublin när jag bodde där..så bra!

sambon är borta på jobbresa t o m söndag.. så jag har en lugn fredagskväll själv med tv, champis och lösgodis Glad.
    Hoppas på bra väder imorgon så man kan komma ut lite! Stora killen har varit magsjuk/förkyld så jag hoppas han är lite piggare imorgon så vi kan göra ngt roligt imorgon tillsammans med min mamma.

trevlig helg!

• J J

Magda: man får klaga ibland! Det är skitjobbigt att ha sjuka barn och då tänker man ju inte på sig själv i första hand. Du kanske får ta en "nystart" när Alex (och du) blivit friska. Försök att ta hand om dig själv så gott det går under omständigheterna.. försök att äta så nyttigt du kan och vila! du får ta dig en liten tankeställare och titta på dina fina bröllopsfoton, du fixar det!
    Jag märker själv hur viktigt det är med sömnen nu när man har en sjuk 2-åring och en 2 veckors som ska ammas 2-3 ggr/natt.. dessutom varit själv med dem två nätter. Är skittrött just nu och har huvudvärk.. så nu dricker jag en massa isvatten, ev. tar jag en dusch ikväll och sedan tidigt i säng. Kan Micke ta hand om Alex på kvällen te x så du kan gå lägga dig tidigare för att sedan gå upp när det behövs? då får han ju ändå sova på natten om han inte brukar gå upp? vet inte hur ni delar upp nattvak o sånt..

Här har vi en 2-åring som börjat förstå att lillebror är här för att stanna och fått såna raseriutbrott idag.. usch.. tar på krafterna! Vet inte hur man ska handskas med sånt..

dagens middag: lammfärsbiffar med bl a färsk basilika o persilja, fetaost och till det fk-bulgur med avocado och tomat.

• J J

För tillfället njuter jag av att få duscha i lugn och ro-utan skrik bakom dörren, att få äta frukost med en god kopp te och macka och läsa DN.. hmm.. att sitta och surfa på nätet en timme utan att bli störd.. he he..mkt handlar om att inte bli störd märker jag.. jag njuter verkligen av lugnet när sonen är på dagis och jag lyckas få bebisen att sova en stund. Längtar dock till att kunna träffa tjejkompisarna utan bebis och dricka vin..längtar! Och jag längtar till att känna mig fin.. kunna klä mig i ngt jag känner mig bekväm och fin i!

Igår blev det tyvärr ingen motion alls för min del (förutom lämning och hämtning på dagis) då jag fått mjölkstockning.. uaah! idag känns det mkt bättre förutom att det gör ont i bröstet men känner mig iaf inte febrig eller sjuk som jag gjorde igår.. hoppas det går över snart! har som tur en bebis som vill äta ofta så det ska väl hjälpa..
    imorse gick jag en kort prommis efter dagislämningen och hade tänkt röja lite här hemma men fastnade i telefonsamtal, var på BVC och hade äntligen tid att sätta mig vid datorn en stund och fixa lite grejer så städningen får dröja..

• J J

idag blev det en långpromenad efter att jag länat stora killen på dagis. gick fram o tillbaka till willys, som ligger lite längre bort än de andra mataffärerna.. men nu ikväll känns det i bäckenet, inte helt återstålld ännu.. ska nog vara lite försiktig med prommisarna.. men så skönt att vara ute i det fina vädret och bebisen sover så bra i vagnen!

trevlig helg!

• J J

idag blev det en prmenad med hela familjen.. så fint väder idag igen. dock blev det klddkaka till fikat med några vänner.. ska iväg efter middag till några andra vänner så det blir nog lite snask då med..

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger