Magda: man får klaga ibland! Det är skitjobbigt att ha sjuka barn och då tänker man ju inte på sig själv i första hand. Du kanske får ta en "nystart" när Alex (och du) blivit friska. Försök att ta hand om dig själv så gott det går under omständigheterna.. försök att äta så nyttigt du kan och vila! du får ta dig en liten tankeställare och titta på dina fina bröllopsfoton, du fixar det!
Jag märker själv hur viktigt det är med sömnen nu när man har en sjuk 2-åring och en 2 veckors som ska ammas 2-3 ggr/natt.. dessutom varit själv med dem två nätter. Är skittrött just nu och har huvudvärk.. så nu dricker jag en massa isvatten, ev. tar jag en dusch ikväll och sedan tidigt i säng. Kan Micke ta hand om Alex på kvällen te x så du kan gå lägga dig tidigare för att sedan gå upp när det behövs? då får han ju ändå sova på natten om han inte brukar gå upp? vet inte hur ni delar upp nattvak o sånt..
Här har vi en 2-åring som börjat förstå att lillebror är här för att stanna och fått såna raseriutbrott idag.. usch.. tar på krafterna! Vet inte hur man ska handskas med sånt..
dagens middag: lammfärsbiffar med bl a färsk basilika o persilja, fetaost och till det fk-bulgur med avocado och tomat.