• Little

saras måbra-tråd keeps going stronger

Förresten! En sak som jag kom på när jag va ute och vandrade i ingenmansland, mina lår slår inte ihop längre!!!!!!!!!
    Det gjorde dem för bara 1 månad sedan eller nått sånt, fy fasiken va gött!

Glad Påsk på er alla!
    Här kommer en bild på äldsta sonen utklädd till påskgubbe
    (blev lite tokigt med mustachen, kunde vatt lite mindre "hitler" i den)

Simon 060324 Anton 080104
  • Little

Magda84
    Låter som ni har bra väder.. här blåser och snöar det .. brrrr..
    Imorgon skulle det bli storm ungefär lagom till att vi ska köra till Ljungby och släkten..

• Little

Glad Påsk på er!!

Igår bidde faktiskt en promenad, trots att det blåste och snöade hela tiden, bleb ca. 4,5 km med vangen och pojkarna i.
    SÅ himla skönt va det, hade så ont av träningsvärk sedan den långa prommisen dagen innan och gårdagens prommis gjorde susen, inte alls lika ont efteråt.

Nu ska vi strax iväg mot Ljungby och fira påsk där, kan nog bli en liten prommis där ute också.... håller tummarna för att vädret inte blir sämre så man komme rhem igen

KRAM!!

• Little

Precis som många andra av er så har det blivit mkt godis, kakor och tårta denna helgen, idag har vi firat Simon som fyller 2 år imorrn... jisses , vill inte se en tårtbit på läääänge!

Imorrn ska jag och barnen ta en tur mot Värnamo och hälsa på min faster, hon vill så gärna träffa lille Anton...vet att hon kommer att bjuda på gotte där också.. men just nu käns som jag kan kräkas bara tanken av kakor,tårtor och godis.. funderar på om jag ska ta mig med något själv...

Nu ska vi ut i det UNDERBARA vädret, har varit inne hela dagen och firat, mkt folk och barn... så TYST och skönt just nu!

• Little

Igårkväll blev det en långprommis trots att det vatt lite sent men vi kom hem precis när det mörknat, ca. 70 min (6,5 km)... detta va samma runda som jag skulle gått i torsdags men då trodde att jag gått fel, men nu gick vi rätt
    Dock va det i ett ganska långsamt tempo då sambon gnällde om sina fötter.. jaja tänker ja, gnällspik! Sen visade det sig att han fått stora blåsor under fötterna... upps! Generad
    Rundan känns iallafall kanon, lite blandat underlag och det händer en del, så den ska jag se till att springa sen..

Nu ska vi strax göra oss iord för en tur till värnamo och min faster som ska få träffa Anton för första gången sen ska vi nog fortsätta fira Simon till kvällen..

Först blir det ett stopp vid MAX i värnamo där vi ska möta upp min papps och äta lunch..

Ha en bra dag tjejer!

SE
    Härligt med kärlek!!!!!

Magda
    Grattis till viktnedgång, grymt bra under påsken!!

Simon 2 år idag!
  • Little

Idag är också min startdag Nr 1!!!! 

Dagens frukost blev dock en blandning med lite corn flakes, lite all-bran, 4 sorters gryner och en stor näve russin, lättfil och liten klick honung, kaffe med mjölk och lite lite honung(istället för socker)..

Brukar inte äta cornflakes eller All-bran men muslin vatt slut så nu blev så... ikväll blir det "storkok" på musli iallafall, brukar göra 2 satser så det räcker länge!

• Little

hejhej!

Få se vad det blir för motion idag, det blir en prommis iallafall till sjukhuset, ska dit med minstingen nu vid 13 och kolla upp hans envisa förkylning, förmodligen för han andas lite syrgas, vet inte vad den gör egenligen, rensar upp lite antagligen..

Sen få vi se vad vi hittar på i e.m beroende på när jag är hemma igen, om allt går bra och snabbt och Simon är på bra humör så tar jag en långpromenad med vagnen.

• Little

Missisola
    OJ!!!! Det va grymt duktigt av dig!

Här har det väl gått så där med godis denna veckan.. det blir så oerhört jobbigt framåt e.m/kvällen och så faller jag dit..  men idag så har jag faktiskt inte ätit något godis, dock några mariekex som vi fikade på när prästen va här och vi pratade dop.

Har precis gjort musli,så grymt god den är alltså! (GI för hela familjen)

Imorrn ska jag försöka hinna ner på stan och klippa mig och även införskaffa lite nya kläder, ska på party på lördag!!

Nu är det dags för bingen... nattinatt!

• Little

J J
    18 maj är dopet, ja jag vill så gärna gå ner några kilon till den dagen... har kollat på gamla foton sedan Simons dop, fy fasiken vad trött och sliten jag ser ut... och tjock

ush igår sjönk mitt sista självförtroende som en sten.. blir så less på mig själv.. va och skulle köpa nya jeans och nån top som jag ska ha på mig ikväll, ingenting passade, fy fasiken för provrummet i klädbutikerna!!
    Visst fick jag på mig några jeans men magen hänger ju över som värsta degen...

... och i torsdags så solade jag för 2:a gången denna veckan, bara det at jag tog 5 min längre den gången eftersom jag inte tyckte det tog så bra i tisdags... ja så nu är jag inte bara tjock... jag är rosa som en gris också..
    ... men i dag har det börjat lägga sig lite iallafall... men aj!! vad ont det gör när Simon ska köra lekslaksbil på mammas lår...ajaja..bränner..

Förstod iallafall att det verkligen är dags att ta tag i detta nu!! NU! eller imorrn, idag hinns inte då jag måste byta alla kläderna jag köpte igår (utan att prova i butik), få se hur det går att hitta något nytt när man är sjäkv med barnen idag, inte lätt med en bred syskonvagn i butikerna..

Ikväll ska jag iallafall på inflyttningsfest hos den ena av mina storebröder, plus att min syster och 2 till av mina bröder kommer också!!!! Ska bli superkul att träffa 4/5 av mina syskon ikväll, jag ska NJUTA av vinet! för sen blir det till att vänta ett tag .. hehe..

..så sambon ska vara hemma själv med pojkarna, har faktiskt lite ont i magen av detta att han ska vara själv, få dåligt samvete fast jag inte borde ha det, sambon själv har ju varit iväg flera ggr på krog och iväg på firmaresor med hotellövernattning....klart att han fixa det...eller.

jaja ikväll blir det jag, en flaska vin och min bröstpump 

• Little

Godmorgon... eller tja klockan är ju snart lunch iofs... vi ska strax äta något och sen tänkte jag ut och gå, kanske sover sonen sin sovstund i vagnen..

SE
    Kyra på sig!

• Little
    MagdaA skrev 2008-03-31 10:59:46 följande:
    Spöregnar ute och snöblask på vägen så det blir ingen prommis här. Alex fick sova inne så jag ställde mig på crosstrainern. 40 min. blir gröt-lunch sen när han vaknat.Little: morgon? sover ni så här länge??
    .. om det ändå hade varit så!

Känner mig fruktansvärt trött idag, lite gnagande huvudvärk och näsan har börjat rinna nu.. verkar illa...
  • Little

Grattis till alla minus i tråden!!
    Jätteduktiga nu är!!

Jag börjar också min godis,snacks,kakfria månad från och med idag! och nej! det är inget aprilskämt

Det svåraste kommer att vara att bli av med den gamla vanan, att slänga i en liten chokladbit vid kassan utan att tänka innan...för visst blir det så mkt lättare om man säger STOPP redan i butiken, så länge det inte finns hemma så kan man inte äta det!!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger