Var skaffar jag ett nytt ID?
Jag har förlorat min plånbok. Behöver tet nytt ID, vart ansöker jag om detta? Är dte hos Polisen?
Tacksam för svar?
Jag har förlorat min plånbok. Behöver tet nytt ID, vart ansöker jag om detta? Är dte hos Polisen?
Tacksam för svar?
Det är väl bank eller posten..
Du har väl polisanmält att ditt ID är stulet? Vet inte om det även behöver spärras någonstans så ingen kan använda din identitet.
Post & bank fixade iallafall förr id-kort.
Posten gör det inte längre utan det nya som öppnade när posten inte fungerar på samma sätt som innan. MEn kan inte komma på vad det heter... Service nåt?
Kassaservice!
Jag ska gör ett nytt hos polisen, det gäller även som pass i vissa länder. Kostar 400:- med foto o allt.
jag blev av med mitt id och gjorde en polisanmälan där dom rådde mig att spärra mitt personnumer, men innan du spärrar d så tänk på att d e spärrat i 5 år och under den tiden kan du inte köpa på avbetalning lr nått . d går å spärra upp men d e lite krångligt, men väldigt bra med tanke på att ingen kan använda sig av din identitet. nytt gör du på banken , vet inte om posten gör längre iom att dom nästan inte har några kontor kvar inte i göteborg ialf.
det är inte stulet, jag har tappat min plånbok, men ska man ändå spärra det? hur funkar det och var gör man det? *orolig*
klart du ska anmäla dina handlingar som förlorade dom behöver inte vaa stulna för d, tex om du tappar bort ditt pass e du skyldig enligt lag att anmäla d .
du kan be om nr för å spärra av polisen, d va därifrån jag fick mitt, man ringer bara till en spärr tjänst å knappar lite sen kommer d hem en bekräfftelse som du MÅSTE spara å veta var du har den om du nu skulle vilja spärra upp inom 5 år
jaså, det visste jag inte, nu var dte ju jättelängesen jag tappade den. Spärrade bankkort och så direkt. Men hur kan man spärra sitt personnummer?
Tindras äiti skrev 2008-01-11 10:50:34 följande: