Inlägg från: Lugnistormen |Visa alla inlägg
  • Lugnistormen

Illustratör

Jag har funderat mycket över vad man ska bli när man blir stor. Något som jag sulle vilja bli, men som är svrt att jobba som, är illustratör. Det är svårt att hitta utbildningar och information om hur man kan bli detta.

Sen har jag funderat, hur funkar frilands? Hur gör man när man jobbar som frilansare? Måste man ha egetföretag då eller?

Finns det någon som vet någon utbildning eller hur man ska gå tillväga?

• Svar på tråden Illustratör
  • Lugnistormen

Alter8:
    Har du gjort alla de bilderna, oj va inmponerad. Jag ritar ju inte så bra, men hur har du lärt dig det grafiska? Kan jag få passa på och fråga om en sak? Det är så att jag har hittat utbildning till en sorts grafiker. När jag pratade med den ansvarige för utbildningen sa han att det var ett plus att skicka in arbets prov. Men jag vågade inte erkänna att jag inte visste vad han då ville ha. Jag frågade om ett bildspel kunde vara ett grafiskt arbetsprov. Han sa att det berodde på vad det var för bilder. Nu undrar jag om du har något förslag på vad man skulle kunna göra som arbetsprov.

Tack för alla svar!

• Lugnistormen

Jag blir 28 år, jag är utbildad florist, läst designteori och nu pluggar jag en annan designkurs.

Tänkte bara slänga ut en fråga till alla: Hur funkar det rent ekonomiskt när man är frilansare, och hur fungerar det med förskola för ens barn när man är frilansare? Jag har inte vågat prova marknaden för just frilansare för att jag är rädd för att utsätta familjen för ekonomisk otrygghet och otrygghet över huvdtaget för min man o familj. Hur får man det att fungera?

• Lugnistormen

Jag är i en del av livet där jag är osäker på mig själv, vad jag ska göra. Jag vill gärna satsa på min förmåga, men jag tvivlar att den är tillräckligt bra. Helst skulle jag vilja utbilda mig till något som ger ett fast jobb och som jag tycker är kul, och sen att jag kan rita o skriva på fritiden.