• Lugnistormen

Illustratör

Jag har funderat mycket över vad man ska bli när man blir stor. Något som jag sulle vilja bli, men som är svrt att jobba som, är illustratör. Det är svårt att hitta utbildningar och information om hur man kan bli detta.

Sen har jag funderat, hur funkar frilands? Hur gör man när man jobbar som frilansare? Måste man ha egetföretag då eller?

Finns det någon som vet någon utbildning eller hur man ska gå tillväga?

• Svar på tråden Illustratör
  • Lugnistormen

¨Håller på letar utbildningar inte bara som är direkt illustratörutbildningar. Söker även grafiker eller liknande. Har inga csn poäng kvar på gymnasienivå. Vilket de flesta utbildningar ligger på. Finns det nån som har några tips på utbildningar?

• Legolina

Mälardalens högskola i Eskilstuna har (eller hade iaf tidigare) en illustratörsutbildning med två olika inriktningar (teknisk och naturvetenskaplig). Tänkte söka men det passar inte mig att producera konstnärliga verk under pres...

• Im Fabulous

Att verkligen kunna skissa och teckna ALLT kan ju vara en fördel.

• Lugnistormen

Skissa o rita tycker jag att jag kan. Hade inte en femma i bild för inte. Har även praktiserat hos en illustratör när jag var yngre.

Jag bor i nedre delen av landet. Ingen som känner till några utbildningar där. Behöver som sagt inte vara just illustratör kan ha med bild o göra på olika sätt bara.

• Im Fabulous
    Lugnistormen skrev 2008-04-03 12:31:21 följande:
    Skissa o rita tycker jag att jag kan. Hade inte en femma i bild för inte. Har även praktiserat hos en illustratör när jag var yngre.Jag bor i nedre delen av landet. Ingen som känner till några utbildningar där. Behöver som sagt inte vara just illustratör kan ha med bild o göra på olika sätt bara.
    En femma i bild säger inte speciellt mycket. Jag hade IG i bild, och såhär tecknar jag : www.pixbox.se/alb_show_id588085_page0.html
  • Erese