• ifent

5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)

Är hemma med mina 5 barn som är mellan 1 månad och 15 år.
    Har varit hemma i 4,5 år nu dock har 4 åringen och han som blir 2 i maj börjat på dagis 15 timmar i veckan som de stortrics med.
    Så nu är det bara jag och den lilla hemma 3 dgr i veckan, känns lite lyxigt och än så länge har vi mest använt tiden till att sova en stund på fm.
    Sedan är det fullt fart med skjutsningar till träningar och kompisar

Catta

• Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)
  • ifent

Hej

Ja här är det samma pappa till alla barnen och det är ju ganska lång spridning på dem så det är ju först nu som jag har 3 som inte är så stora samtidigt. Med han som är 4 år har jag varit hemma med honom sedan han föddes och nu fick han börja dagis när 4 års verksamheten kom igång. Jag valde då att sätta in 1,5 åringen oxå eftersom det var en helt nystartad avdelning med bara 7 barn på montessoriskolan där även 10 åringen går. De verkligen älskar att gå där och det känns bra de är ju bara där 15 timmar i veckan. Eftersom jag måste köra dottern till skolan varje dag så måste vi ju ändå ut med allihopa på morgonen och då måste de ju ändå upp och göras i ordning. Annars så har vi varit mycket på ÖF .

Catta

• ifent

Ja nio då ligger man i lä men här är det bra nu känns det som. Huset rymmer inte fler nu utan nu skall vi bygga om dotterns stora rum till två så att 1,5 åringen får eget rum oxå. Vi bor på landet i ett gammalt hus byggt 1920 på 126 kvm. Här går det inga bussar alls så det är skjuts till skolan som ligger 1 mil härifrån.
    Kul att så många har hittat hit , här har vi haft magsjuka så det har varit fullt upp.

Catta

• ifent

Kul nu ligger alla däckade här av magsjukan även mamman och pappan blir ingen rolig dag det här

Catta

• ifent

Hej vad kul att så många har hittat hit oj 12 mil om dagen är ju en del, vissa dagar här när båda tjejerna tränar så blir det 8 mil och det tycker jag räcker
    Det här med dit för en själv det är väl kanske lite begränsat men jag är ordförande i handbollsklubben så lite styrelse möten blir det ju
    Sedan känns det som man är själv om man bara har 1 eeler två barn med sig ibland
    Eller hur har ni andra det?

Catta

• ifent

Hej där jag fyller 36 i år och nu har jag varit hemma med barnen i 5 år, nu går ju två på dagis 15 timmar i veckan så då har jag bara en hemma..

Vaknade med nackspärr hoppas att det släpper under dagen

Här är det snöstorm nu och sambon har åkt med två av barnen på handbollsmatch, 7 mil enkel väg, jag är glad att jag slapp köra

Längtar efter vår så man kan ta lite härliga promenader och därigenom få lite motion.

Catta

• ifent

Hej
    Såg att niskrev om semester, själva har vi ett tält på 16 kvm som vi brukar semestra i. Barnens favorit är Skara sommarland så där brukar det bli några nätter.
    Idag skall vi ta det lugnt Neo är förkyld. De stora är i skolan och de andra är lediga.
    Annars blir det kanske en sväng till ÖF ngn dag.
    Barnens favorit här hemma är play-dou och alla redskap till det.

Catta

• ifent

Hej
    Här har vår lilla fått kolik så det är bärande och skrik på em/kväll, men nu har vi börjat testa akupunktur och det verkar hjälpa bra.
    Annars knallar allt på och dagarna bara rusar förbi känns det som.
    Trinity ler och håller huvudet bra nu till storasyskonens förtjusning

Catta

• ifent
    Emmsan skrev 2008-02-28 22:33:26 följande:
    mm visst är det kusligt.. jag har loooovat att detta är sista men jag sörjer redan att inte få göra det igen :(
    Supermamsen skrev 2008-02-28 22:32:00 följande:
    Jag har osså fem barn och ett barnbarnsupermamsen.blogspot.com/
    medow skrev 2008-02-28 22:31:18 följande:
    Hej villken kul tråd här passar nog jag då .Är mamma tll 5 flickor äldsta 18 och minsta 1 år .
    Välkomna kul att så många hittar hit
  • ifent
    camilla80 skrev 2008-03-08 21:53:00 följande:
    hej hej följer gärna med här oxå..jag är 27 år och jag har 5 barn ,4 flickor o en pojke..flickorna är 9,5.2.4 månader..pojken 6 år.vill gärna ha fler...
    Välkommen
    Mamma till Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07
  • ifent
    0028 skrev 2008-03-09 18:52:54 följande:
    hej får jag vara me här väntar femte barnet
    Självklart, välkommen
  • ifent

Hej allihopa
    Ja det här med bilar är inte lätt, vi har för tillfället 2vanliga bilar en Saab och en Mazda, funkar bra då vi sällan åker allihopa och nu får stora dottern moppe om 2 veckor.
    Så då kan hon ta sig till träningar själv i alla fall.
    Vi brukar köpa en större bil som rullar över semestern och sedan sälja den till hösten.
    En vanlig bil är ju billigare att köra med till vardags när det inte behövs mer.

Här är annars lugnt skönt med påsklov för alla barnen .

Sedan har jag tyvärr sjuka föräldrar de ligger just nu inne på varsin avd på sjukhuset. skall på vårdplanering för min pappa på måndag och det lutar väl åt att han kommer till ett spec boende och inte kommer hem igen.

Känns lite tungt de är bara 67 och 69 år och igår när jag hade varit i deras lägen het och vattnat och tagit in posten så åkte jag vidare till korttidsboendet och hämtade pappas saker, han var bara där en natt.
    Har skrivit lite mer här om vad som har hänt om ngn vill läsa: www.familjeliv.se/Forum-5-69/m30838471.html

Kände att jag blev lite tom igår efter att ha varit där så jag tog en sväng för mig själv i bilen och resade tankarna.

Catta

• ifent

Grattis Emmsan och Chanteuse !!

Catharina

Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)