• Angel73

5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)

Hej här är en till med 5 barn i ålder 7veckor till 13 år.

2 flickor och 3 pojkar

• Angel73

ooooj, 3 barn på 3år och sju månader, jag som tycker jag har tätt mellan mina två äldsta.......1 år och 4 månader.

• Angel73

Här blir inte heller fler, gubben tyckte nog att det räckte med två, max tre stycken barn. *ler*
    Så jag får väl inte klaga när jag fått fem stycken.
    Och på 110 kvm får man inte plats så många fler heller
    Vi trivs så bra i vårat hus och vill inte flytta, köket är utbyggt, är ca 25 kvm, så vi får trängas på resten av ytan, hade tänkt att bygga ut två rum till, men tycker att det blir för dyrt nu när räntorna stiger hela tiden, vill ju jobba så lite som möjligt när föräldrarpenningen är slut.
    Hur bor ni andra?

• Angel73

Brukar också få frågan om det är samma pappa till barnen eftersom största hoppet är mellan nr 2 och 3.

• Angel73

Håller med föregående talare , skit i vad omgivningen tycker, när vi berättade att vi väntade våran 4e så fick vi kommentare ska vi gratulera eller beklaga
    tråkigt att höra, även om man inte ska bry sig så svider det ändån när det kom från nära håll.

• Angel73

Här blir det åxå mys i soffan och lite gott.

• Angel73

oj 12 mil per dag....och jag som tyckte vi åkte mycket men det är inget mot vad ni lilla trule gör.

• Angel73

Ja att bara ha med sig ett barn är verkligen lyxigt, och att bara handla själv är rena semestertrippen

• Angel73

Min 4a åring är 15 timmar på dagis i veckan, de andra större barnen är i skolan om dagarna, och så självklart är lilltösen hemma med mig (2mån).
    Hjälp av föräldrar......hmmm...ibland kanske varannan månad en dag om vi ska göra nått särskilt och inte har lust att ha med hela ligan (tex storhandla, julhandla) annars mycket sällan.

Ni som valt att vara hemmeföräldrar och lever på en lön, vad har ni över i månaden efter räkningar och bensin.......själva skulle vi ha ca 13000 kvar som ska räcka till mat, kläder, månadspeng, nöjen, ja allt, funderar på om det skulle gå runt i längden, tonåringar kostar ju en del, och även bilen om den skulle gå sönder......rädd att sätta oss i klistret när mammadagarna är slut.

• Angel73

Här blir det inte flera...dels för att min man säger stopp och min kropp orkar inte fler graviditeter. Har de senaste 4a graviditeterna varit sjukskriven från v 23 pga svår foglossning, denna gången fick jag även ansiktsförlamning som inte vill släppa så jag "chansar" inte en gång till.

Har ekonomisk utbildning som blev färdig sommaren 2007, i grunden är jag barnskötare.

Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)