Julia85 skrev 2008-01-12 08:46:41 följande:
Alvedon och ipren har olika verkan så det kan man ge maxdos av båda två under samma dygn! Detta har otaliga olika läkare sagt till mig! Sen det med alvedon så är det för lågt utsatt maxdos per gång! Man kan ge dubbelt så mycket än vad som står för att det ska ha effekt! Detta har också flera olika läkare sagt till mig! De på "mitt" sjukhus kämpade för att få den "gränsen" på alvedon för barn att bli uppsatt på högre dos per gång! Vi har typ "bott" på akuten och barn när min dotter började dagis Var sjuk varje vecka i nästan 1 år! Feber i upp till 2 veckor och sen feberfri i 2 dagar och ha feber i ytterligare 1 vecka.. Så höll det på! Liter verkligen mycket på de läkare vi hade.. De hjälpte oss att få utredning på dottern så hon fick konstaterat att hon hade förkylningsastma.
Ok..
Vi har också varit mycket på sjukhus med sonen..gjort olika utredningar osv men jag har aldrig hört att man kan ge så mycket, jag är ganska "anti" till att ge alvedon i tid o otid..men visst skall man ge febernedsättanade om barnet har hög feber och är påverkad av det..men 7 ggr/dygn till en liten barnkropp skulle jag nog aldrig ge..