• född med tur

Tackar du för senast?

Vi hade gäster här för en månad sedan. Två par som vi normalt inte umgås med. Det ena paret kom med förslaget att vi sex skulle träffas hos någon en lördagskväll. Vi erbjöd oss eftersom vi har flest barn och de andra tyckte att det var en bra idé. Vi bjöd på tre-rätters middag och vin till maten. Mycket dricka blev det och roligt hade vi. Vi tyckte i alla fall det var trevligt och det sa de båda paren också när de gick. Men sedan har det varit knäpptyst! Vi har stött på de ena paret, vi bor ganska nära, men de har bara sagt hej. Det andra paret fick vi själva ringa till någon vecka senare och berätta att de glömt kläder här. Men de tackade inte för senast när vi ringde och inte har de hämtat sina saker. Nu grubblar både jag och min man om vi gjorde något fel? Om vi sagt något tokigt? Vi tackar alltid för senast. Vi kanske inte ringer men om vi stöter på de vi varit hos efteråt så gör vi absolut det. Men det kanske bara är vi som äs sådana...?

• Svar på tråden Tackar du för senast?
  • mammacatta

Självklart, det tillhör god ton! Jag gör det även till mina gäster eftersom de haft vänligheten att hälsa på och förgylla min vardag!

• Majjis

Jag skulle tacka för senast, men man är olika.
    Gå inte runt och stör dig på det där, det är bara du som får bli irriterad. Släpp det.
    Fortsätt ändå att vara de gästvänliga människor ni verkar va.

• född med tur

Ja, det gör faktiskt vi också. "tack själva!" brukar man väl säga när någon tackar för senast?

• HannaHYLK

Jag tackar för senast om jag tänker på det. Typ aldrig.
    Tackar för kvällen när jag går istället. Möter jag dig på stan är kanske inte det första jag tänker på att tacka och jag skulle aldrig ringa för en sån sak.

• karinagumman

min sambo är inte lika bra på det som jag.. jag säger alltid åt honom när han ringer sin polare som vi brukar bli bjudna till... så han tackar för "igår"... skulle jag inte säga det brukar han säga det in i samtalet och jag tror inte tacket kommer förns ämnet kommer upp men jag vet inte så noga...

träffas jag och tjejerna på fika på stan säger jag sen tack för fikan.. och är noga med att säga att det var trevligt innan vi skiljs...

nehe.. mellan bim och äl... äl 22-24/1
  • LyNxQ

Har tyvärr en förmåga att glömma det.. men tycker att det hör till god ton! Man behöver väl inte ringa och tacka om det är folk man känner, men nästa gång man pratar med dem eller möter dem på stan tycker jag att man ska tacka för senast..

• Bollen82

Jag brukar tacka för senast. men om det går lång tid emellan så gör jag sällan det.

Svar på tråden Tackar du för senast?