Mamma till Trolle skrev 2008-03-27 19:41:07 följande:
Finns de inte gl.fria wienerböe i frysen? har aldrig testat men för mig att jag sett de..Här äter vi pizza då och då... vi köper från 2 olika ställen, på våda ställerna bakar de på folie...det ena stället har färiga bortnar och bakar i liten annan ugn och de andra stället bakar egna bottnar men grädda i samma ugn (fast poå folie) varken min dotter eller mina systrar har märkt ngt på ngt av ställerna. Vi köper då och då även gyrostallrik och jag har aldrig märkt ngt på min dotter (mina systtrar beställde alltid kebabtallrik när vi andra åt pizza innan ngt ställe här gjorde gl.fritt och de har aldirg märkt ngt heller.) Iblnad så tänker jag nog inte ens på riskerna för spår av mjöl då man bestöäller en rätt som inte innehåller mjöl... men som många sagt innan, man får nog inte vara för hållsamm och rädd för mjöldamm och så fast man äter en gl.fri produkt. Vi köper också korv på IKEA och de tar ju korv ur samma gryta där de säger kan finnas språ från de vanlig brödet men inte där heller märker vi ngt. Ngn här som förresten varit på Mallis??? vart kan ma hitta gl.fritt? jag vet vart jag kan hitta de på tenneriffa men ngt som känner till ngt där, ska bo i ALcudia!!! Tänker ta med för säkerhets skull men det är ju kul om de finns ngt att köpa.Jag har testat att blötlägga sempers knäcke och de funkar faktisk som rese bröd... jag ska ta med ngr bördbullar eftersom vi har frys på rummet, blir kanske lute frostigt att frysa om men dottern måste ju också ha ng gott när vi äter färskt bröd.Kan säga att hon fullkomligt ÄLSKAR figur kexen, blev så glad!! och det var ju GODA också, int hårda alls och söta ((nästan precis som vanliga...ngt sprödare))
Ska ni åka iväg så ta med er vakuumpackat bröd...e lika gott som vanligt bröd som e gl. bryter ni förpackningen så bara in i en påse o in i kylskåpet så håller det sig hur bra som helst..