• soetisenanna

Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag har ju en son på 7 månader och har inte kommit igång med mensen än. Men nu så hade jag mens i en vecka men jag har blivit så trött på sistone och sonen sover från 22 till 10 så jag får ju nog med sömn. Lika så så har jag varit kass i magen och haft lite ont. Jag vill ju bli gravid igen nu.
    Skriv hur ni märkte.Med första så märkte jag ju eftersom mensen inte kom nå mer men nu så vet man ju inte.

• Svar på tråden Hur märkte ni att ni var gravida?
  • VeeKa

med första så var mensen 12 dagar försenad. Så då tog ja ett g-test på nyårsafton 2004/2005 och ja var gravid.
    Med denna så var ja väldigt öm om man tryckte på min mage, och ja hade några dagar med extremt illamående, men mensen var inte försenad mer än kanske 3-4 dagar. Men visst var ja med bebbe.. =)

• HuldaBeata

Ingen pms...
    Har ont av den i vanliga fall och när jag inte fick nån tyckte jag att det var konstigt.
    Sen fick jag gå och kissa väldigt ofta med, samt en massa "mensvärk", vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag inte hade märkt av min pms.
    Mensen var då bara en vecka sen.

• Millenium

Med första barnet var mensen 2 veckor sen, med andra tog jag ett test eftersom jag var på så dåligt humör.

• soetisenanna

Roligt och läsa :)

• fairyfloss

Jag fick "mensvärk" som brukar komma max två dagar innan mens. När mensen inte hade kommit efter en vecka så testade jag och det var ett plus.

• MajaLinnéa

Jag blev så yr så det svartnade för ögonen varje gång jag reste mig upp. Kände igen det från förra gången jag var gravid, och gjorde ett test och det var positivt.

• Anna Banana

Det var min sambo som märkte att ja hade fått större Bröst..å ja sa bara ne så här svullna brukar dom vara innan mens..han bara ne du är Gravid 3 test senare å ja övertygad vart ja till slut nu är bf bara om 11 dagar:)

• Daddlan

Jag märkte på mina bröst flera dagar innan jag väntade min mens att jag var gravid. Kändes mkt mer fylliga och bröstvårtorna blev mörkare och mer "uppnosiga".

• Lisa E

Sjukt ömmande bröst. Tack och lov försvann det efter några veckor.

Svar på tråden Hur märkte ni att ni var gravida?