• soetisenanna

Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag har ju en son på 7 månader och har inte kommit igång med mensen än. Men nu så hade jag mens i en vecka men jag har blivit så trött på sistone och sonen sover från 22 till 10 så jag får ju nog med sömn. Lika så så har jag varit kass i magen och haft lite ont. Jag vill ju bli gravid igen nu.
    Skriv hur ni märkte.Med första så märkte jag ju eftersom mensen inte kom nå mer men nu så vet man ju inte.

• Svar på tråden Hur märkte ni att ni var gravida?
  • LittleMissN
    soetisenanna skrev 2008-01-12 23:04:02 följande:
    Jag har ju en son på 7 månader och har inte kommit igång med mensen än. Men nu så hade jag mens i en vecka men jag har blivit så trött på sistone och sonen sover från 22 till 10 så jag får ju nog med sömn. Lika så så har jag varit kass i magen och haft lite ont. Jag vill ju bli gravid igen nu.Skriv hur ni märkte.Med första så märkte jag ju eftersom mensen inte kom nå mer men nu så vet man ju inte.

Trötthet, Illamående samt att mensen var försenad, tog ett gravtest och fick ett plus!  :)
    /Nath
    soetisenanna skrev 2008-01-12 23:04:02 följande:
    Jag har ju en son på 7 månader och har inte kommit igång med mensen än. Men nu så hade jag mens i en vecka men jag har blivit så trött på sistone och sonen sover från 22 till 10 så jag får ju nog med sömn. Lika så så har jag varit kass i magen och haft lite ont. Jag vill ju bli gravid igen nu.Skriv hur ni märkte.Med första så märkte jag ju eftersom mensen inte kom nå mer men nu så vet man ju inte.
  • Lisalin

Jag började misstänka att jag var gravid då jag började må illa på mornarna & att jag var tröttare än vanligt... hade väldigt oregelbunden mens så det var inget tecken för mig... Trodde att jag var nervös för jobbet som jag inte visst om jag skulle få eller inte... men illamåendet gick inte över... Skrev kontrakt på onsdagen, testade postivt på fredagen & berättade för chefen på måndagen...

• ciwm

Första grav för att jag hade så galet ont i magen, som äl fast mycket värre. Så att jag inte kunde sova. Trodde att det var livmodersinflammation.

Angra grav pga utebliven mens.

• frumalin

Jag fick ingen pms som jag har haft innan de två senaste mensperioderna. Jag har trott att jag har varit gravid flera gånger pga av pms och andra symtomer. Men denna gången inget ting och måde hur bra som helst blev förvånad att det visade plus/gravid. Tillägger att jag testade 4gr för att jag inte har symtomer. Lite ont i brösten/bröstvårtor, kissar ofatre och hungrig mer och mer trött nu. Men eftersom när jag väntade första barndet visste innan mens pga illamående,värk och super ömma bröst belv jag överraskad denna gången.

• Babyface

Jag kände att någonting inte va som vanligt i kroppen.
    Sen när mensen inte kom när den skulle så visade det sig att jag hade rätt :D

• amadina

Min livmodertapp hade åkt upp under natten så därför visste jag att jag skulle få positivt på testet och det blev det!

~*~♥~*~ v.13 ~*~♥~*~ BF 22 juli 2008
  • mamma mys

jag har svårt att bli gravid o har kanske mens 3-4 ggr per år utan medicin.....så jag började fundera när jag ökade flera kg fast en jag motionerade mer o mer.....testade för att jag tänkte börja med medicin för att ¨få bättre matsmältning o så ömmade det lite i magen men jag tänkte att jag kanske skulle få mens igen..o det var ju positivt på testet o då var jag i vecka 8.....endast 2 månader ungefär sedan förra förlossningen....nu är jag i vecka 26 snart

• cami82

Första tecknet på andra graviditeten för mig var också sjukt ömmande bröst, tog grav test som visade negativt. Tog sen ett till en vecka efter som visade ett plus :) ..

• Jessica24

Första graviditeten: Mensen uteblev, lätt illamående, konstigt trött
    Andra graviditeten: Lätt illamående, konstigt trött

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • soetisenanna

Okej. Jag är också trött nu,har ont i magen och så.
    Vågar inte göra ett graviditets test för om det visar negativt så kommer jag bli så besviken.

Svar på tråden Hur märkte ni att ni var gravida?