Du måste logga in för att svara i en tråd.

• soetisenanna

Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag har ju en son på 7 månader och har inte kommit igång med mensen än. Men nu så hade jag mens i en vecka men jag har blivit så trött på sistone och sonen sover från 22 till 10 så jag får ju nog med sömn. Lika så så har jag varit kass i magen och haft lite ont. Jag vill ju bli gravid igen nu.
    Skriv hur ni märkte.Med första så märkte jag ju eftersom mensen inte kom nå mer men nu så vet man ju inte.

• Svar på tråden Hur märkte ni att ni var gravida?
  • Håll min hand

Jag hade mensvärk typ några dagar innan bim och sedan kom inte mensen och jag fortsatte ändå ha molvärk. Sen kändes brösten ömma. Annars inte så mkt annat som jag kände. Måste ju tillägga att jag testade negativt på bim-2 med rfsu och sen starkt positivt med clearblue 2 eller 3 dagar senare. Lycka till!

• 242

tecken:

Mådde illa (klassiker) men inte på morgonen,ville små äta på jobbet hela tiden,trodde jag mådde illa pga de medeciner ja åt.

Va utomlands och hade ingen ork till något,ville bara sitta/ligga ner,alkohol va inte spec gott,och ja tyckte det osade mkt överallt (de andra skämtade å sa-du är ju gravid,hahaha)dessutom ville ja ha fanta istället för cola vilket aldrig brukar hända,dricker aldrig fanta!

mensen blev mer å mer försenad,skulle kommit veckan innan resan,tänkte att ja hade stressat (vilket jag hade) å skjutit upp den mentalt över resan,hade några brua flytningar i slutet av resan å när ja kom hem och jätte mkt mensvärk,så ja trodde den va på G-hela tiden.

När mensen vart borta 2 v tyckte min mor och min syster att ja kanske skulle ta ett test,för enligt dom verkade jag så "gravid"

Tog ett test,utan sambons vetskap eftersom ja va så övertygad om att det inte var något.Men jag plusade :D överaskning för oss!!

glada blev vi och nu är det bara 2 månader kvar till bebis kommer!

• Lady Sylvana

Jag gjorde ett graviditetstest, jag märkte inget annat. Illamåendet och annat trodde jag var någon sjukdom.

• stjernan

lite ömma bröst och "mensvärk"

Älskade HUGO 2007-07-13
  • Håll min hand

vill inte förstöra nå förhoppningar för dej men din trötthet kan ju bero på järnbrist? Även vid mens så brukar man ju behöva lite extra tillskott av järn. Men hoppas självklart att det är en liten celldelning som håller på för fullt

Hur länge sedan var det du hade din mens?

• soetisenanna

för en vecka sen men det är andra mensen på över ett år så den är ju inte regelbunden.

• Fajken

Jag blev otroligt känslig för lukter. Kom på mig själv att jag hela tiden kommenterade att saker luktade så starkt, både sånt som luktade gott och sånt som luktade illa. "Förmågan" försvann efter några veckor och har inte kommit tillbaka sen dess.

• Viggo och pyrets mamma

JAg va törstig, och hade mensvärk ett par dagar, men ingen annan PMS som jag brukar, emn jag trodde benhårt att mensen var på G, sen testade jag för att jag skulle till läkaren ändå och tänkte be om en remiss till en gynekolog för att kolla att allt var ok och tänkte att jag skulle ah mitt på det torra så att säga, men tji fick jag, starkt plus var det utan tvekan och nu sitter jag här i v 26 i morgon.

• Håll min hand

okej.. hade du regelbunden mens före förlossningen?

Jag skulle nog ringa en BM och fråga om jag var du?

• Tilcha

Fick ömma bröst å molvärk. Precis som innan mens men eftersom vi försökte få till ett barn så var jag ju lite beredd på symtom.

Men framförallt så hade jag en känsla av att det hade tagit sig som jag inte hade haft tidigare månader när det inte var nåt. Testade plus iaf dagen innan BIM.

• soetisenanna

Ja jag hade regelbunden mens innan jag vart gravid.

Men det kan ju dröja jätte länge innan den blir regelbunden efteråt. Hoppas det blir till en liten knodd snart:)

• Lillan82

när jag fick reda på att jag va gravid kände jag inget alls. misstänkte det inte heller. men eftersom vi försökte och det var stor fest på lördagen så ville jag vara på den säkra sidan. BIM-3 gav svagt plus på 3 test. så jag drack cola på festen, på BIM +1 tog jag ett test till och det var starkt plus.    Lycka till!

Svar på tråden Hur märkte ni att ni var gravida?