• Tabby

VAB - behöver snabbt svar tack.

Vet någon vad som gäller?

Maken ska börja skola in yngsta barnet i morgon på dagis. Verkar som om äldsta barnet börjar bli sjuk. Om hon är sjuk i morgon får jag som jobbar ta VAB då mannen måste skola in pojken?

Får man ta halva VAB dagar?

Vet inte hur vi ska lösa det om jag inte kan vabba.
    Skjuter vi upp inskolningen blir det problem, för när inskolningen ska vara klar om 2 v ska maken tillbaka till jobbet.

• Svar på tråden VAB - behöver snabbt svar tack.
  • Tabby

Mitt jobb börjar nämligen kl 7 och maken måste hemifrån 9:15 och kommer förmodligen inte vara hemma förrens ca kl 11

Tro ni att det är ok att ta VAB från kl 7- ca 11.30 tiden (då jag kan var tillbaka på jobbet igen?

För att börja jobba kl 7 och jobba till 8:20 ( ca 40 min färdväg till jobbet och lika lång tid hem) och sedan åka till jobbet igen för att vara där kl 11.30-snåret igen är helt bortkastad tid. Att vara på jobbet 1h och 20 min med ganksa lång färdväg fram och tillbaka känns väldigt onödigt. För i så fall får jag åka till jobbet 2 ggr och lämna jobbet 2 ggr. Färdvägen den dagen kommer ju 2 h och 20 min i så fall .

• Tabby

Tack snälla ni för svar

Men hur fyller man i 4,5 timmar sedan på pappret med tanke på att det är 1, 1/2, 1/4 eller 1/8 dels dag som gäller? Jag menar kan man ta för exakt 4,5 timmar eller hur gör man. Första gången jag kommer vabbar från jobbet därav min osäkerhet.....

Svar på tråden VAB - behöver snabbt svar tack.