• klåparen

15 år och kanske gravid

Hejsan, jag är femton år och kanske gravid, mamma ska köpa grav-test till mig denna eller nästa vecka (räknat från imorgon) och jag vet inte om jag ska göra abort eller ej...
    Pappan till barnet har jag inte någon kontakt med mer än ett hej ibland.
    Han vet inte om att jag kanske är med barn, men jag vet inte om jag ska säga till han om det heller.
    Jag vill ha barnet, men samtidigt inte. Har enorm beslutsångest :(
    Nån som är i samma situation?
    Skulle vara skönt att snacka med någon som har det som jag just nu :/

• Svar på tråden 15 år och kanske gravid
  • viseversa

vad tycker din mamma om detta!? och sen kanske du inte är med barn! du har ju inte ens kollat! så ta inte ut något i förskott innan du vet!

• viseversa

vad tycker din mamma om detta!? och sen kanske du inte är med barn! du har ju inte ens kollat! så ta inte ut något i förskott innan du vet!

• Lovley

oj jobbig sits för dej,
    du beslutar ju ditt val själv, jag hade gjort testet först sen om det va så att ja va gravid, hade ja pratat med pappan va han tycker om det, men det är ju ditt val,

vad säger dina föräldrar om du kanske är det?
    ja mennar du är ju rätt ung

• elfling

Önskar dig lycka till och glöm inte att uppdatera oss Jag är själv 15 år men är inte ens i närheten av att bli gravid (skulle dock vilja nån dag). Jag hoppas du fattar rätt beslut!

• klåparen

Jo, mamma vet som jag skrev ska hon köpa grav-test till mig.
    Men min mens har alltid varit regelbunden, alltid fått den då jag borde fått den.
    Plus att jag har börjat äta mycket mer :/...
    Jag vet att jag är ung, men det är inte det jag vill höra. Jag vet att jag ska börja gymnasiet och sånt :/, men jag vill bara... ha stöd eller nåt?
    Jag vet inte vad jag vill, ena stunden vill jag behålla barnet (om det nu är så) och tre sekunder efter är jag tveksam.
    Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till.
    Vad ska dom säga i skolan?
    Vilka rykten är det som kommer gå?
    Vill bara försvinna just nu :(

"elfling" :självklart uppdaterar jag om vad som händer, om jag nu är med barn och så!

• ict

Ok...från att knappt säga hej till sex. Men, vad säger han då? Vilken klass går han i? Har han bättre inkomst än du?

• klåparen
    ict skrev 2008-01-13 22:38:06 följande:
    Ok...från att knappt säga hej till sex. Men, vad säger han då? Vilken klass går han i? Har han bättre inkomst än du?
    Ehm, han är lika gammal som mig, bara det att han går i parallellklassen.. Och antar att han inte har någon inkomst förutom barnbidrag. Hehe... men jag ska säga det till han, och sen att han inte behöver ha del i barnet och att han inte behöva framstå som pappan. Jag har redan hittat på en historia om hur jag blev gravid....
  • klåparen

(om jag nu är gravid)

• klåparen
    viseversa skrev 2008-01-13 22:03:14 följande:
    Min mamma stöttar mig i vilket val jag än gör, var iallafall vad hon sa. Men sen vet man ju inte hur det blir om jag bestämmer mig för att behålla det.
    Pappa... han vet jag inte. Han säger väl inte så mycket ,som vanligt :(
  • ict

Dt är svårt att ange "fader okänd", dels pga att barn har rätt till att veta vem som pappa är...och...du får inte underhåll. Och...då...gå gymnasiet på ditt studiebidrag och barnbidrag, din plånbok lär bli tunn efter dina räkningar är betalda. Under ca tre år. Visst, dina föräldrar ska försörja dig- men, du ska försörja ditt barn.

Svar på tråden 15 år och kanske gravid