Tjänstledighet - barnen på dagis?
Min sambo har fundreringar på att ta tjänstledigt från sitt jobb för att bygga till vårt hus.
Kan han ha tjänstledigt och ha barnen på dagis?
Min sambo har fundreringar på att ta tjänstledigt från sitt jobb för att bygga till vårt hus.
Kan han ha tjänstledigt och ha barnen på dagis?
SaramedM>> Tanken är ju att om han är hemma och bygger när barnen är på dagis så umgås de när de kommer hem från dagis.
Får de däremot inte vara på dagis den tiden så måste han ju först arbeta hela dagen och sedan när han kommer hem arbeta med huset och jag har då hand om barnen. Det blir då inte mycket kvalitetstid för honom med barnen.
Jag jobbar heltid
Har tar av sina lediga dagar och ni anser ändå att det är ok att lämna bort barnen`?
Om ni vill bygga om får ni väl göra det på er fritid
Lediga barn=lediga föräldrar
Nej det kan man inte
Att studera är att likställa med att jobba
Att bygga om huset får man göra på sin fritid
Jag tycker snarare att det är inställningen här på FL att barn alltid ska lämnas bort så mycket som möjligt till dagis är tråkig
Okej, jobbar du och han tar tjänstledigt tycker jag att det är okej att lämna barnen på dagis...
*hukar mig*
Det är väl skillnad på att vara tjänstledig och föräldraledig tänker jag mig.
Om jag skulle ta tjänstledigt i tre månader för att skriva färdigt en roman så skulle jag se det som ett arbete även om det inte inbringar några inkomster förän boken är klar och publicerad.
Att bygga om huset under sin tjänstledighet borde ju också iallafall i praktiken kunna ses som ett jobb.
Jag tycker det är skillnad på att ha semester och att vara tjänstledig för att utföra en speciell sak.
Åh, du tog verkligen orden ur munnen på mig
Jag känner två par som bygger egna hus från grunden & maken har tagit tjänstledigt 3 & 6 månader för detta.
De har båda sina barn på förskolan under tiden & det var ingen diskussion om att få det beviljat.
Hade de inte fått fösklona beviljad hade de inte tagit tjänstledigt, för att ha små barn på en byggarbetsplats är lika med livsfara för dem.
Båda dessa tjlediga jobbar 10-16 timmar/ dag ute på byggplatserna.
Ingen har egen firma.
Fast jag tror inte det spelar så stor roll om hur var gemene man ser det utan förskolan har nog sina regler som dom håller fast vid.
Men kanske är det 15 timmar i veckan är tillåtet iallafall.