• Tilcha

Kan man få on om rumpan av foglossning

Säger som de andra att det är nog foglossning. Känner likadant å särskilt när jag jobbar å städar. Jobbar på lager så det är rätt tungt arbete.

Men på mig så hugger det till i ena skinkan oxå. Från ryggen ner genom skinkan å ner i benen men det är ischiasnerven skulle jag tro. Oxå vanligt att få ont i under grav.

• Tilcha

Krakel Spektakel skrev 2008-01-14 23:18:21 följande:

Alltså, jag har inte samma "styrka" på min ryggvärk varje dag, men jag känner av värk i ryggslutet varje dag? Är det också foglossning eller är det bara jag som är paj i ryggen? Idag har jag haft riktigt jääääkla ont, så ont att jag mådde illa :S
    Har du bara ont i ryggen så kan det likagärna vara "trötthet" i ryggen. Det finns olika övningar du kan göra. Å övningar för att "lätta på trycket" i ryggen. Ställ dig mot en vägg med benen ihop en bit ifrån väggen å skjut svanken/bäckenet bakåt så att den ligger plant mot väggen. Sen kan man halvsitta på ett bord med fötterna i golvet å skjuta fram bäckenet. Så kan man göra ett litet tag då och då för att låta de musklerna vila lite.
Svar på tråden Kan man få on om rumpan av foglossning