fillifjonkan skrev 2008-01-14 18:53:54 följande:
du kan prata med mvc så du får tens, beställ ett bälte som du ska ha på dig det håller i hop bäckenet o be om att få prata med sjukgymnast. ät alveon el panodil och ansträng dig så lite som möjligt. Sitter i samma sits fast jag är i vecka 31. Jaghar oxå rullstol, kryckor m.m
Vad är tens för något? Hjälper värktabletterna bra?
Lisa E skrev 2008-01-14 18:55:52 följande:
[citat]
Har du värk som strålar ner mot rumpan låter det precis som foglossning. Jag fick själv foglossning tidigt i graviditeten och fick en remiss till en sjukgymnast som rekommenderade ett stödbälte som åtminstone har lidrat jättemycket för mig. Annars är det dessvärre vila som gäller vid foglossning, försöka hålla bäckenet så stilla som möjligt och undvika rörelser som gör att det måste röra på sig, så inga trappor, inte längre sträckor om det gör ont och ingen damsugning eller trädgårdsarbete. Lappen från sjukgymnasten sitter numera på kylskåpet här hemma väl synlig för sambon :o).Hm, städade och dammsög hela lägenheten igår. Kanske därför jag har så sjukt ont idag.
Kan foglossning gå tillbaka eller får man räkna med att ha det här nu fram till bf?