Inlägg från: Shoegal |Visa alla inlägg
  • Shoegal

Råd om tungpiercing

Har haft min i snart 9 år och ångrar inte att jag skaffade den. Att pierca sig gjorde inte speciellt mycket ondare än att göra hål i örat och då är jag livrädd för sprutor. Svullnaden kom väl efter några timmar och efter någon dag kunde jag äta små små smörgåsbitar. Tyst blev jag aldrig till sambons stora förtret Jag kunde prata hela tiden även om jag läspade lite i början.

Som svar på frågan om den syns utan att man leker med den så får jag väl säga att mina klasskompisar (som jag umgås varje dag med) inte märkte den förrän efter drygt ett år, då för att jag gäspade *S* Men som sagt, i början leker man ju med den lite mer.

Skötselråd får du på stället du piercar dig och gör det hos en seriös piercingartist!!

• Shoegal

Ett tips är att då du ska byta till en kortare stav (man har ju längre i början pga svullnaden) så kan du göra det hos piercaren. Jag föredrog att låta någon annan byta eftersom jag var ovan vid att köra en stav genom tungan. Dessutom är jag lite känslig eftersom jag blir yr osv varje gång jag piercar mig eller tar en spruta (pga sprutskräcken) så jag blev faktiskt lite yr efter jag bytt staven.

Ett tips för själva piercingen är att du kan ta med någon som kan "hålla dig i handen" Jag tog med en kompis som själv var piercad och det kändes tryggt. Ytterligare ett tips är att blunda, ser man tången de håller tungan med, eller mojängen de piercerar med så blir det ju läskigare *ler*

• Shoegal

Här finns lite skötselråd och annan information om tungpiercing och andra piercingar också.

Bor man i Gbg-området kan jag iaf rekommendera Tribe, även om det hette Barbarella då jag piercade mig

• Shoegal

Det hade ju varit ännu bättre om jag kom ihåg att lägga ut länken också

www.tribe.se/

Svar på tråden Råd om tungpiercing