• jannike85

Lite finare restaurang i örebro?

Undrar om det finns nån som bor i örebro eller känner till örebro som kan tipsa om en  bra restaurang i örebro. Den ska vara lite romatisk och av finare slag.

Har försökt att googla men hittar absolut ingenting...

Mycket tacksam för förslag!

• Svar på tråden Lite finare restaurang i örebro?
  • Mozarts Nachtmusik

Åkrogen hör väl till de "finare" men är ruskigt dyr.

jag gillar La pampas ( steakhouse) eller Saigon ( wietnamesiskt)

julmust is the shit!
  • Mozarts Nachtmusik

ja en hel del. man kan komponera egna rätter, men ja rekomenderar deras strustfile m potatisklyftor, kantareller o vitlökssås *mm*

julmust is the shit!
  • jannike85

ok, tack så jätte mycket. Lite roligt att du nämde struts, frågade nämligen sambon för nån dag sen om han hade ätit det och de hade han inte så jag skojade om att vi skulle pröva det

• mammutten81

La pampas oxfilé´...mums!!

• LeWiMi

Vårt absoluta favoritställe är Lounge, som ligger bakom kyrkan. Dem servererar så OTROLIGT god mat, mest tapas och sånt. Vi är väldigt in to sån mat.. Dessutom e det sjukt snyggt därinne och personalen e underbar! Bara positivt alltså.

• Bakeapple

Shanghai! Vi flyttade från Örebro för många år sedan, men åker dit ett par gånger om året för att äta på Shanghai. Jättegod asiatisk restaurang, deras vitlöksgrillade räkor är underbara! Boka bord om ni ska dit en helg.

• Perniilla

Coco Tai (hur de nu stavas) och Kina muren är mina favoriter! Mmm, nu vart man sugen på det också

• Rädissan

Inte Åkrogen, Ågatan 3 heter den och de har riktigt god mat men lite dyrare.

Al forno har riktigt god Italiensk mat och Wongs har bäst asiatisk tycker jag!

Mozarts Nachtmusik skrev 2008-01-15 00:06:48 följande:
    Åkrogen hör väl till de "finare" men är ruskigt dyr.jag gillar La pampas ( steakhouse) eller Saigon ( wietnamesiskt)
Svar på tråden Lite finare restaurang i örebro?