• jannike85

Lite finare restaurang i örebro?

Undrar om det finns nån som bor i örebro eller känner till örebro som kan tipsa om en  bra restaurang i örebro. Den ska vara lite romatisk och av finare slag.

Har försökt att googla men hittar absolut ingenting...

Mycket tacksam för förslag!

• Svar på tråden Lite finare restaurang i örebro?
  • mammutten81

Cocothai ligger nere just nu, och Lounge heter Wobbler i gentligen, så sök på wobbler så är det lättare att hitta!

• Perniilla
    mammutten81 skrev 2008-01-16 08:50:46 följande:
    Cocothai ligger nere just nu, och Lounge heter Wobbler i gentligen, så sök på wobbler så är det lättare att hitta!
    vadå ligger nere?
  • Nericia

tänkte precis skriva några ställen, men ser att dom jag tänkte på är redan nerskrivna.

• Bakeapple

Wongs heter denja, kom inte på vad denheter. Gamla ägaren till Shanghai driver den, de har också jättegod mat.

Wobbler har jag däremot varit på några gånger och de har helt ok mat, men omtiverat högt pris. För det priset förväntar man sig något bättre, iallafall har det varit så de gånger jag varit där.

Det finns en grekisk kolgrillsrestaurang på rudbecksgatan vid Krämaren, kommer inte ihåg vad den heter just nu.... De har jättebra mat iaf. Och runt hörnet från den in på den lilla tvärgatan finns det en underbar restaurang till, som jag inte heller kommer ihåg vad den heter just nu. Någon Örebroare som kan hjälpa mig???

• gummisnoddan

Hej hopp! Tyvärr är det dåligt med bra restauranger i Örebro. Ågatan 3 är fin o har god mat,men, i gravidtider är den ett svårt val,eftesom nästan all mat är fisk! *S* Jag var där o firade tvåårsdag, samma dag som jag hade fått ett svagt plus,fanns inget som jag då vågade äta..

Tyvärr har det här med smakrik mat och trevlig inredning inte kommit till lilla Örebor än...

Shanghai har dock smakrik god mat,men,nollad inredning.

Drängen har alltid rekommenderats,men,för mig var det en besvikelse,hallå,kryddor!!!

Summan av kardemumman,är man ute efter vanlig halvsmakrik mat o inte har några direkta krav på mysig o lyxig inredning så finns det en hel del god mat i Örebro,i annat fall kan man faktiskt laga godare o lyxigare mat o få mysigare stämning hemma el.helt enkelt lämna Örebro o säka sig till lite mer uppdaterade städer!

Hopaps ni hiattade nå´t som passade er! *ler*

• Kathy1

Jag rekommenderar Wongs!! Helt gudomlig mat och mysig miljö

• mammutten81

VAr förbi cocothai i förrgår och då var där helt tomt och massa byggjobbare!

• Bakeapple

Efesos och Söderport är namnet på restaurangerna jag for efter tidigare idag.....

• Mozarts Nachtmusik

ågatan 3  hette den ja

alforno har många bekanta sagt att de kostar mer än de smakar, men jag har inte provat själv.

Efesos är gott, men där brukar folk (inkl jag) klaga på personalen.

men visst finns de ställen o käka på som är rätt bra enl mej =)

julmust is the shit!
  • Husmor

Örebro har verkligen dåligt restaurang liv om man läser den här tråden, finns det inga fler bra, det måste det...

• Nericia
    Husmor skrev 2008-01-16 22:14:18 följande:
    Örebro har verkligen dåligt restaurang liv om man läser den här tråden, finns det inga fler bra, det måste det...
    varför tycker du det är dåligt resturangliv? det är väl inte antalet resturanger som gör ett bra restaurangliv, det är väl om dom är bra som har en betydande roll. tycker jag i varje fall.
  • Mozarts Nachtmusik

vi har mång restauranger..
    kanske ska göra en lista

julmust is the shit!
  • FlyfisherSWE

Danska Krogen mycket bra mat och stora portioner , men boka bor för är oftast fullt.
    Efesos Mycket smarrigt på deras meny, ofta okså för mycket folk DVS Boka bord.
    Libanes resturangen på väster har jag hört mycket gott om men inte prövat själv än.
    whong Grymt bra mat.
    Royals grillspett är fin fina.
    sweet chilli . god lunch mat om du gillar thai mat ( järntorget)
    just ja Pithers hamburgare ärinte att förglömma.
    East west Sushi sveriges bästa sushi hak för andra året i rad.
    Men absolut Bästa resturangen är när viör en riktigt god middag tillsammans hemma.

• Mozarts Nachtmusik
    FlyfisherSWE skrev 2008-01-16 22:57:10 följande:
    Danska Krogen mycket bra mat och stora portioner , men boka bor för är oftast fullt.Efesos Mycket smarrigt på deras meny, ofta okså för mycket folk DVS Boka bord.Libanes resturangen på väster har jag hört mycket gott om men inte prövat själv än.whong Grymt bra mat.Royals grillspett är fin fina.sweet chilli . god lunch mat om du gillar thai mat ( järntorget)just ja Pithers hamburgare ärinte att förglömma.East west Sushi sveriges bästa sushi hak för andra året i rad.Men absolut Bästa resturangen är när viör en riktigt god middag tillsammans hemma.
    byblos ? libanesiska?
    julmust is the shit!
  • Myten

Efesos som nämnts är helt okej. Riktigt god pepparstek där!

Söderport finns tyvärr inte längre kvar, utan där är det nu en indisk restaurang. Är man ute efter indiskt så är Lilla Indien på norr det absolut bästa stället. Riktigt god mat och otroligt mysig lokal!

Slottskällaren kan också rekommenderas, men då hoppar priset upp några hack.

Byblos på Ringgatan kan också rekommenderas. Det är en libanesisk restaurang med många smårätter.

Indigo har jag inte testat sedan de flyttade, men innan flytten så var det riktigt smarrigt. Spansk inriktning med tapas där.

4:e våningen på Behrn Arena ska vara riktigt schysst med. Mycket lokalproducerad och ekologiska ingridienser där. Även det ska tydligen vara i det lite högre prissegmentet.

Svar på tråden Lite finare restaurang i örebro?