• ayah2006

Jag säger bara ALDRIG mer Findus färdigrätter!!!!

Köpte en sån här färdirätt från Findus bara för att testa hur de smakade, orkade nämligen inte att laga mat idag. Det var Jägarbiff med klyftpotatis, morötter och svampsås. Jag testade först med att smaka på potatisen och den var ju inget vidare precis eftersom den kändes rå liksom och sedan till det värsta av allt biffen.jag trodde jag skulle spy, jag fick kväljningar av biffen. För det första var den mjuk och kändes helt rå och i första tuggan var den senig och man riktigt kände senorna när man skulle tugga. fy tusan vad äckligt, hur kan någon tycka att det är gott att äta det här? Det är nog bara för att jag är så van att äta hemlagad mat. Någon som tycker om att äta det här?

• Svar på tråden Jag säger bara ALDRIG mer Findus färdigrätter!!!!
  • lokacitron

Många av dem är helt okej.

• ayah2006

Vilka då i så fall???

• Dino78

Just den har jag inte ätit men många andra. Dom funkar för mig. Mycket godare med hemlagat såklart men det fungerar att äta det nån gång.
    Jag tycker dom är svindyra för så lite mat och när det inte är mycket att hurra över. Köper det alltså inte för priset. Smaken kan jag leva med.
    En del grejer har smakat skunk men en del är rätt goda.
    På Willys hade dom nåt billigare märke (ECAB?) och nån schnitzel med skogsvampssås som var jättegod faktiskt.
    nu var det dock år och dar sen jag åt nån.

DIF i själ och hjärta
  • ayah2006

Nej jag kommer aldrig att äta de en gång till, jag har verkligen fått avsmak av sånna

• ayah2006

tyckte ni inte att köttet var väldigt mjukt?

• Lola Jämtland

Åh, just den som du skriver om Ts är min favvis!
    Den är så himla god! Lite salt behövs dock.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • ayah2006

Lola Jämtland skrev 2008-01-15 14:29:12 följande:

Åh, just den som du skriver om Ts är min favvis!Den är så himla god! Lite salt behövs dock.
    Tycker du inte att köttet är mjukt då? Jag tyckte det smakade rått kött.
  • PecklinG

Kalkonschnitzeln e jättegod!

(¯`♥.¸♥ Anton 070213 BF 080220 ♥¸ .♥´¯)
  • mysrester

Jag har aldrig ätit god färdigmat. Aldrig. Hur man kan nöja sig med sådant är för mig ett mysterium. Men jag antar att det handlar om att ha dålig smak och låga krav.

Svar på tråden Jag säger bara ALDRIG mer Findus färdigrätter!!!!